Градска вожња често је највећи проблем живота у метрополама, а Лигије JS50 се у многим државама Европе етаблирао као компактно решење за градску мобилност
Возило је довољно мало да се провуче кроз прометне гужве. А довољно је и једноставно да га могу возити и тинејџери са дозволом AM категорије за мопед. Такође је опремљено како би задовољило модерне потребе. Нова верзија овог „аута“ доноси неочекивани заокрет.
Дизел мотор
Наиме, уз већ постојећу електричну опцију, долази и са потпуно новим дизелским мотором запремине 500 cm³, названим REVO D+. Овај мотор развија само 8 КС и 27 Nm обртног момента. Лигије истиче да је изузетно тих и без значајних вибрација. Најимпресивнија је ниска просечна потрошња од 3,0 л/100 км, што омогућава домет већи од 500 км захваљујући резервоару од 17 литара.
Возило је хомологовано у класи четвороцикла L6e, што значи да се може возити већ од 14. до 16. године старости, зависно од државе. У Хрватској је та граница 15 година. Због тога је максимална брзина ограничена на 45 км/ч, као и код мопеда. Довољно за градске улице, квартовске вожње и краће међуградске деонице.
Иако мали (дугачак је 2,95 метара), JS50 нуди изненађујуће практичан пртљажник од чак 471 литар. Визуелно је доживео благо освежење, али је остао препознатљив и симпатичан. Унутрашњост доноси изненађујуће озбиљан технолошки пакет: клима уређај, 10-инчни екран са подршком за Apple CarPlay и Android Auto, камера за вожњу уназад, USB-C прикључци, бежично пуњење мобилних телефона, па чак и Pioneer Hi-Fi систем.
Цена
Почетна цена дизел верзије у Немачкој износи 14.990 евра, док боље опремљени модели у „Ultimate“ пакету иду до 20.490 евра. Тиме је овај „ауто“ прилично скуп јер се за исти износ може добити и прави аутомобил. Но, овај модел има и неке предности у односу на њега. Осим тога што се може возити без возачке дозволе Б-категорије, регистрација и осигурање су такође много јефтинији.
Занимљиво је да Лигије дизел и даље види као релевантан погон, упркос све већем притиску електрификације. У понуди је и електрична верзија са дометом до 192 километра, али управо ова дизелска опција циља на кориснике који још немају приступ пунионицама или једноставно желе већу аутономију без размишљања о кабловима, пише б92.
Овај Лигије се у Хрватској званично не продаје, но на тржишту имамо или смо имали сличних модела, додуше углавном електричних. Најистакнутији од њих је био Opel Rocks-e, електрични „ауто“ са, такође, 8 КС који се продавао за од 9.990 евра.