Почетна » Економија » Нови „Југо“: Макета представљена на Car Design Event-u у Минхену

Александар Бјелић и Дарко Марчета су творци прототипа обновљеног "Југа"

Нови „Југо“: Макета представљена на Car Design Event-u у Минхену

Александар Бјелић из компаније Глобо и графички дизајнер Дарко Марчета најавили су да ће за две године представити прототип обновљеног аутомобилског бренда „југа“ на специјализованој изложби Експо 2027 у Београду, који ће бити у возном стању.

Заштита бренда и повратак на путеве

Бјелић је истакао да он као колекционар аутомобила и нови власник права на име и модел жели да заштити име „југo“ и да га врати на путеве.

Ја сам рођен у Немачкој и никада нисам живео у бившој Југославији или у Србији. Последњих 10 година ме све више вуче за Србију, јер сам по пореклу Србин, а као колекционар класичних и спортских аутомобила, наравно и Заставних возила, одлучио сам да покренем заштиту бренда са дефинитивним циљем да вратим „југo“, не само као бренд, него и као возило – изјавио је он гостујући у емисији САТ на РТС-у.

Компликован процес стицања власништва

Како је рекао, процес за преузимање бренда „југo“ био је компликован и дуг, али је захваљујући квалитетном тиму адвоката успео да постане власник тог бренда.

Бренд „југo“ или „Застава“ је био у СФРЈ, а после када се распала, ту су били и Словенци, Хрвати, Срби и Црногорци и то је био тај процес да се утврди какво је власништво тог бренда.

То је био процес од око једне и по године док смо све те папире видели, коме треба да се обратимо, где треба да се најавимо и где треба да се заштити. На крају смо заштитили лого – истакао је Бјелић.

Фокус није на производњи, већ на дизајну и препознавању

Додао је да се никада није бавио производњом аутомобила, иако је више од 30 година у аутомобилској индустрији.

Производња никада није била циљ, сада тражимо да се неком од произвођача допадне дизајн. То је нешто ново, да се врати тај бренд на различита тржишта, али више о томе ћемо да знамо 2027. – рекао је Бјелић.

Искуство са брендом аутокозметике „Глобо“

Према његовим речима, пре него што је добио идеју да откупи права на „југo“, већ је урадио сличну ствар са најстаријим брендом аутокозметике под називом Глобо.

Ја сам 2009. купио најстарији бренд аутокозметике Глобо, основан 1878. године, али ту је била друга ситуација јер тај бренд је био у породици. Само није био активан бренд. Обратио сам се тој фамилији и успео сам да купим Глобо, преко ког смо, у ствари, и заштитили права на југo – објаснио је Бјелић.

Дизајн новог „Jуга“ у рукама Дарка Марчете

Дарко Марчета, који је задужен за дизајн новог „југа“, рекао је да је за сада направљен модел од глине у размери 1:5 који ће бити искоришћен и у аеродинамичном тунелу да би се проверило да ли је аеродинамика одговарајућа пре него што почне израда прототипа у реалној величини.

Задржане карактеристике оригинала

Он је истакао да оригиналног „југа“ са новим повезује, осим показивача праваца, и то што ће имати троја врата.

Цела предња страна где је мали део нагнут на хауби, мало сам га повећао и део где је светлосна група и жмигавци и браник – све је интегрисано у један пластични део. Такође и браник доле који ће усисавати ваздух, то су неки „југићи“ имали, неки нису – рекао је Марчета.

Детаљи који враћају дух „југа“

Како је рекао, постоји могућност да на новом „југу“ буде и лептир прозор, што би била још једна повезница са оригиналним „југом“, док је план да на задњем делу буде светлећи натпис „југo“.

Доступност и технички стандарди

Према његовим речима, бројни детаљи утичу на цену, али је важно да нови „југo“ не буде скуп и да аутомобил буде приступачан као што је био и оригинални модел.

Према информацијама које су до сада објављене, аутомобил ће задовољити све прописе о емисији издувних гасова и безбедности.

Планирано је да нови „југo“ буде покретан искључиво бензинским мотором, али није искључена могућност да буде покретан и на електрични погон.

Представљена макета новог „југа“ на Car Design Event-u у Минхену

Након фебруарске најаве о повратку и првих илустрација, сада је на Car Design Event-u у Минхену коначно приказан изглед новог Југо аутомобила уживо, и то у виду макете.

                                       

Дизајн који буди носталгију и модерни детаљи

Ова макета нема званично име, али јасно носи ДНК оригиналних Југо модела. Кутијасти профил, компактне димензије и равне, минималистичке површине су ту да пробуде носталгију, док су модерни детаљи – танке LED линије, уклопљене ручке и широки точкови – сасвим у духу модерног доба.

Планови за серијску производњу и будућност модела

Ако се план оствари, серијска верзија новог хечбека биће спремна у наредне две године и директно ће укрштаити копља са моделима као што су Volkswagen Polo, Citroen C3 и Renault Clio.

Под хаубом ће, кажу, најпре бити атмосферски и турбо бензински мотори, док се касније разматра и EV опција. Биће доступни мануелни и автоматски менjaчи, а не искључују ни спортску верзију о којој ћемо вероватно чути још детаља до краја године.

Први функционални прототип очекује се на Београдском Expo 2027, када би требало да стартује и серијска производња. За сада – макета обећава.

Извор: smartlife.rs, euronews.rs

Припремила редакција Компас инфо
Повезани чланци:

Портал Компас Инфо посебну пажњу посвећује темама које се тичу друштва, економије, вере, културе, историје, традиције и идентитета народа који живе у овом региону. Желимо да вам пружимо објективан, балансиран и прогресиван поглед на свет око нас, као и да подстакнемо на размишљање, дискусију и деловање у правцу бољег друштва за све нас.