Технолошки иноватор, компанија HMD, креира телефон који представља алтернативу за паметни телефон како би родитељима пружили контролу над временом које њихова деца проводе испред екрана и на друштвеним мрежама.
Циљ је сачувати ментално здравље млађих генерација
Циљ је сачувати ментално здравље нове генерације уз телефон у чијем креирању су учествовали родитељи како би заштитили своју децу и обезбедили бољи баланс.
Дигитални детокс је нешто са чиме је компанија HMD добро упозната, имајући на уму да је предводила тренд враћања на класичне телефоне, унапеђујући класике тако да задовоље потребе модерних корисника који желе да ограниче време које проводе испред екрана и на друштвеним мрежама.
Сарадња са родитељима при изради телефона
Овај произвођач телефона сада сарађује са родитељима како би заједно креирали телефон и друга нова решења која ће представљати одговарајућу замену за паметни телефон и родитељима дати контролу над временом које њихово дете проводи испред екрана и на друштвеним мрежама.
Генерацији З ће се допасти
Верује се да ће нови уређај такође бити привлачан и генерацији З која је већ увелико усвојила дигитални детокс.
Компанија HMD такође сарађује са бројним стручњацима, активистима и групама за подршку родитељима како би боље разумела потребна решења. Сви ће бити укључени у глобалне вебинаре и форуме како би се обезбедило да сарадња и ко-креација буду у самој сржи пројекта „The Better Phone“ компаније HMD.
„The Better Phone“ пројекат
Ларс Силбербауер, директор маркетинга у компанији HMD, рекао је: „The Better Phone“ пројекат представља пут ка откривању разноврсних решења која имају за циљ да се ухвате у коштац са дигиталном преоптерећеношћу, пружајући избор и равнотежу.
Наш циљ је да сарађујемо са родитељима и стручњацима како бисмо развили решења која заиста задовољавају потребе људи, уводећи иновације у ову област.”
Као део пројекта „The Better Phone“, компанија HMD је наручила ново глобално истраживање како би добила увид у дилеме са којима се родитељи суочавају када је реч о њиховој деци и коришћењу паметних телефона.
Када деца добију први телефон?
Истраживање је показало да родитељи први пут својој деци дају паметни телефон када имају у просеку 11 година – али многи су признали да мисле да су требали да сачекају дуже.
Глобално истраживање у ком је учествовало 10.000 родитеља, а спроведено је у Уједињеном Краљевству, САД, Индији, Немачкој и Аустралији, показало је да је више од половине испитаника рекло да се кају што су свом детету дали паметни телефон тако рано.
Трећина њих је навела негативне ефекте уређаја и промене у понашању као кључне разлоге за то. Такође, постоји стална забринутост када је реч о утицају који друштвене мреже имају на децу, што често иде руку под руку са паметним телефонима.
Чак 70% испитаних родитеља је рекло да су захваљујући свом одрастању без паметних телефона више времена проводили са породицом – квалитетно проведено време је оно што њихова деца не доживљавају: 55% испитаника је рекло да је коришћење телефона од стране детета извор великих расправа, а трећина њих је плакало због опседнутости њиховог детета мобилним телефоном.
Утицај уређаја на децу
Око 64% родитеља је рекло да коришћење паметног телефона негативно утиче на сан њихове деце, 61% мисли да смањује количину физичке активности коју њихова деца упражњавају, а више од половине (54%) је забринуто да ће смањити време које проводе у дружењу са пријатељима.
Уз више од половине родитеља који се слажу да паметни телефони могу да имају позитиван утицај на њихову децу и да им помогну у образовању – укључујући и то да им помогну да остану у контакту са својим пријатељима – родитељи се очигледно суочавају са дилемом.
Технолошки иноватор, компанија HMD сада тежи ка томе да разуме ове изазове и понуди нова и иновативна решења која ће функционисати како за родитеље, њихову децу, генерацију З тако и за било кога ко је у потрази за поузданом алтернативом за паметне телефоне.
HMD такође жели да сарађује са било ким ко је заинтересован за ову тему и ко би желео да учествује у креирању промене и проналажењу нових решења.
Остали кључни налази који су произашли из истраживања укључују податак да се готово 75% родитеља плаши да коришћење паметних телефона њихову децу излаже опасностима на интернету, уз више од половине њих који признају да не знају шта њихова деца раде када користе своје телефоне.
Ослобађење родитеља од кривице да контролишу децу
Готово половина родитеља верује да је коришћење мобилних телефона променило личност њиховог детета, уз трећину која тврди да њихово дете има проблем са сликом о сопственом телу због телефона.
Коментаришући пројекат „The Better Phone“, експерткиња Др Вески Фолијамбе, оснивач организације „Health Professionals for Safer Screens“, изјавила је: „Истраживање дубине и ширине емоција заједно са потребом за решењима (када 38% родитеља сматра да ‘нема решења’ према резултатима истраживања), чини овај пројекат компаније HMD веома значајним и утицајним.
Ослобађање од неоправдане кривице
Читајући ово истраживање, имам осећај да оно доприноси дестигматизацији родитеља и ослобађању од неоправдане кривице која се чини да се сваљује на родитеље да контролишу и надзиру уређаје код куће и да прате све технолошке напретке ради заштите деце, док је реалност да технологија за заштиту деце може бити унапређена.
Хитно су потребна решења и ми похваљујемо компанију HMD што истражује ове проблеме на прагматичан и искрен начин.”
Џо Рајри, суоснивач организације „Smartphone Free Childhood“, изјавио је: „Радујемо се што је компанија HMD кроз овај пројекат посвећена адресирању очигледно празног простора на тржишту када је реч о телефонима прилагођеним деци.
Оно што модеран телефон намењен деци треба да буде
Њихово истраживање о деци и паметним телефонима је још један доказ немогуће позиције у којој се родитељи данас налазе; или дајемо деци приступ уређају за који можда нису спремни, или то не чинимо и ризикујемо да их удаљимо од њихових вршњака.”
„То је проблем са којим се преко 100.000 родитеља који су се од фебруара придружили нашој заједници суочава на свакодневном нивоу, и свесни смо да његово решавање захтева сарадњу између родитеља, деце, владе и технолошких компанија.
„Родитељи у нашој заједници теже за телефоном који одговара деци али није дизајниран да им у потпуности заокупља пажњу. Зато смо веома узбуђени због сарадње са компанијом HMD, како бисмо помогли у дефинисању онога што модеран телефон намењен деци треба да буде.”