Turska je potpisala sporazum s kineskim proizvođačem električnih automobila BYD o izgradnji fabrike na zapadu zemlje.
Tvornica će zapošljavati do 5.000 zaposlenika, a godišnji kapacitet proizvodnje iznosiće 150.000 automobila.
Kineski BYD nastavlja širenje svojih pogona za proizvodnju električnih automobila u svetu. Najnovija takva tvornica biće izgrađena u Turskoj. Proizvodnja je planirana za kraj 2026. godine.
Kako prenosi Blumberg, nova BYD-ova fabrika biće izgrađena u Manisi. Ukupna vrednost je oko milijardu dolara. Ovom prilikom turska vlada je odlučila da ublaži carinske tarife na automobile iz Kine, nakon razgovora između Redžepa Erdogana, predsednika Turske, i Si Đinpinga, lidera Kine.
Prošle godine su električni automobili predstavljali samo 7,5 posto ukupne prodaje na turskom tržištu. Izgradnjom nove tvornice, druge planirane na evropskom tlu nakon Mađarske, BYD se želi dalje širiti na Evropu i Bliski Istok. Istovremeno se štite od nove politike primene viših poreza na automobile uvezene iz Kine.
Takođe u petak, Turska je ublažila nedavno uvedene carine na uvoz kineskih automobila u pokušaju da podstakne investicije. Ova odluka donesena je nakon razgovora koji su održani u četvrtak između Redžepa Tajipa Erdogana i njegovog kineskog kolege Dži Jinpinga, povodom samita Šangajske organizacije za saradnju, održanog u Kazahstanu.
BYD, najprodavaniji kineski brend automobila, otvorio je u četvrtak svoju prvu tvornicu za sklapanje električnih automobila na Tajlandu.
Takođe, kineska grupa gradi postrojenje u Brazilu i analizira mogućnost izgradnje tvornice i u Meksiku. Osim tvornice u Mađarskoj, gde BYD proizvodi autobuse i baterije, kineski proizvođač automobila je nedovoljno prisutan u Evropi kao vrlo važnom tržištu.
Nova tvornica u Turskoj dokaz je želje BYD-a da bude bliže velikim automobilskim tržištima, ali i namere kineske grupe da se zaštiti od pretnje dodatnim carinskim tarifama.