Геолог и историчарка уметности ренесансе Пицорусо верује да је Леонардо насликао неколико препознатљивих обележја Лека, на обали језера Комо у региону Ломбардија у северној Италији. Мистерија места где је Мона Лиза насликана је решена, тврди геолог Ан Пицорусо наводећи да је ушла у траг пејзажу насликаном у позадини најпознатије слике на свету.
Пејзаж иза Мона Лизе Леонарда да Винчија изазивао је бескрајну дебату, при чему су неки историчари уметности сугерисали да је поглед био измишљен и идеализован, док су други тврдили да постоје различите везе са одређеним италијанским локацијама, пренео је „Гардијан“.
Геолог и историчарка уметности ренесансе Пицорусо верује да је коначно решила мистерију на једној од најпознатијих слика на свету.
Пицорусо је комбиновала своја два поља стручности и сугерисала да је Леонардо насликао неколико препознатљивих обележја Лека, на обали језера Комо у региону Ломбардија у северној Италији.
Она је упоредила Леонардов мост, планински ланац и језеро на слици Мона Лизе са мостом Ацоне Висконти из 14. века у Леку, југозападним Алпима који гледају на ову област и језером Гарлате, за које се зна да је Леонардо посетио пре 500 година.
Сличности су неспорне, рекла је она.
„Тако сам узбуђена због овога. Заиста осећам да је то погодак“, истакла је Пицорусо. Претходне теорије укључивале су тврдњу из 2011. да мост и пут на слици припадају Бобију, малом граду у северној Италији и претпоставку из 2023. да је Леонардо насликао мост у провинцији Арецо.
Али фокусирање на мост, рекла је Пицорусо, није било довољно
„Лучни мостови су били присутни широм Италије и Европе и многи су изгледали веома слично. Немогуће је идентификовати тачну локацију само на основу моста. Сви говоре о мосту, а нико о геологији“, навела је она.
„Геолози не гледају слике, а историчари уметности не гледају геологију“, додала је она.
Према њеним речима, историчари уметности наводе да је Леонардо увек користио своју машту, „али ову слику можете дати било ком геологу на свету и они ће рећи оно што ја говорим да је реч о Леку“.
„Чак и људи који нису геолози могу да виде сличност“, истакла је Пицорусо и напоменула да су стене у Леку кречњачке и да је Леонардо своје стене приказао у сиво-белој боји, „што је савршено, јер је то врста стене која тамо постоји“.
Она је додала да, за разлику од Лека, ни Бобио ни Арецо немају језеро.
„Дакле, имамо заиста савршене доказе за Леко“, нагласила је она.