Почетна » Економија » У чему је тајна онлајн трговца „Тему”

У чему је тајна онлајн трговца „Тему”

Због ниских цена и невероватно великог броја производа прети да обори рекорде у броју корисника и наруџбина свих конкурената заједно. Кинеска онлајн продавница „Тему” главна је тема међу потрошачима од када је ова платформа, очигледно улажући огроман новац у маркетинг, после Америке, Канаде, Аустралије и многих европских земаља, стигла и у Србију.

Код нас је доступна свега неколико месеци, али највише због ниских цена и невероватно великог броја производа прети да обори рекорде у броју корисника и наруџбина свих конкурената заједно. Иначе, „Тему” у свету већ има више од 600 милиона корисника, а недавно је саопштено како је Колин Хуанг, власник платформе, постао најбогатији човек у Кини на ранг-листи милијардера, коју је објавила агенција Блумберг. Рекло би се да је главна тајна успеха ове кинеске компаније, која је постала глобални феномен, то што повезује директно купце и произвођаче (фабрике) и из ланца избацује посреднике као још једну, често и главну карику у надоградњи цене производа.

Колико је безбедно коришћење ове платформе која нуди брзу и бесплатну доставу, какав је квалитет робе и на шта све треба обратити пажњу приликом куповине?

Зоран Николић из Националног удружења потрошача Србије, каже за наш лист да генерално посматрано „Тему” делује изузетно озбиљно. – Имајући у виду податке који су истакнути, начине заштите, правила о одустајању, могућност повраћаја одређене робе, рекао бих да нема шта да нас брине Ипак, када је реч о квалитету робе, требало би водити рачуна о томе, јер је реч о производима ниже класе која долази из Кине ‒ сматра Николић из Националне организације потрошача Србије (НОПС). Он додаје да би требало бити опрезан у случају производа који би требало да прођу процес испитивања или сертификације. Дакле, прва ствар о којој би требало да бринемо је безбедност, јер оваква роба која долази директно од произвођача обично нема потребне сертификате. Требало би избегавати куповину таквих артикала, док то није случај са другим производима и ситницама које су доступне и код нас у кинеским радњама, али су преко ове апликације јефтиније и већи је избор. Посебно је важно бити обазрив приликом плаћања. Николић објашњава да би било пожељно имати посебну припејд картицу која служи само за ове сврхе и да би на њу требало пребацити мање суме новца неопходног за плаћање.

– И тако за сваку нову куповину, не само у случају „Тему” него и других онлајн трговаца. Поред свих безбедносних мера које се примењују, на интернету нема потпуне безбедности. Досадашњи подаци говоре да нема некаквих битних искакања. Оно што такође знамо јесте да су све трансакције енкриптоване, што значи да су прописно заштићене и јако су тешко доступне потенцијалним хакерима ‒ каже Николић. Иначе када се роба из Кине увози званичним каналима, ми као држава и остатак ЕУ, обезбеђујемо сигурност при употреби кроз поштовање и примену одређених стандарда. Углавном је то ЦЕ знак ‒ пасош производа и неопходан је за највећи број индустријских производа и производа широке потрошње (не односи се на прехрамбену робу). Та ознака указује да је производ пројектован и произведен у складу са здравственим, безбедносним и другим директивама Европске уније, које су релевантне за тај производ и које предвиђају стављање ЦЕ ознаке на њега. Такође подразумева да је извршено одговарајуће оцењивање усаглашености.

‒ Када је реч о компанији „Тему”, купујемо на сопствену одговорност и немамо упозорења да ли је опасно било шта од делова тог производа, да ли дете може да прогута неке куглице и слично. У том смислу се не саветује куповина било које врста техничке робе. Такође, нека роба за рекреацију, као што је бицикл, тротинет, дечји креветац, играчке. На ту врсту производа треба ставити један велики упитник, јер нам ту не вреди ни уштеда. Колика год она била, није битно ако на крају размишљамо о томе као о нечему што је опасно за употребу ‒ истиче наш саговорник из НОПС-а. Из ове организације напомињу да се око ове компаније подигла велика прашина, између осталог и због заштите брендова (жига), јер је много кршења ових правила. ЕУ је покренула опсежну акцију заштите интелектуалне својине, јер су све више присутни фалсификовани производи, најчешће одећа и обућа, што може бити предмет посебне контроле наших царинских органа.

‒ Без обзира што поручена роба стиже у једном пакету (углавном), треба имати у виду и учесталост наруџбина од стране истих лица, што указује на препродају робе. Дешава се да се одређени пакети зауставе на царини да би се одредила вредност и указало на потенцијалну недозвољену трговину. Не треба се изненадити ако након више поруџбина свако од нас постане сумњив чиме се почетне ниске цене могу значајно увећати за вредност царине која се примењује код редовног увоза робе исте врсте ‒ објашњава Зоран Николић.

„Тему” је, истичу из НОПС-а, добродошао на наше тржиште јер је свим потрошачима омогућио куповину разне врсте робе по изузетно повољним ценама. На тај начин могуће је уштедети значајну суму новца јер се, до сада, та роба могла поручити једино од одређених продаваца на интернету. Уз поштовање одређених правила куповине и заштите, овај извор може постати број један и за српске потрошаче.

Извор: Политика

Повезани чланци:

Портал Компас Инфо посебну пажњу посвећује темама које се тичу друштва, економије, вере, културе, историје, традиције и идентитета народа који живе у овом региону. Желимо да вам пружимо објективан, балансиран и прогресиван поглед на свет око нас, као и да подстакнемо на размишљање, дискусију и деловање у правцу бољег друштва за све нас.