Почетна » Економија » „Мати“: Бренд који оживљава српску историју и традицију кроз савремену моду

Две мајке, једна мисија: Како „Мати“ мења српску модну сцену

„Мати“: Бренд који оживљава српску историју и традицију кроз савремену моду

Модеран домаћи бренд „Мati“, инспирисан српском историјом и културом, осликава жељу две мати, Мије Ћалић и Александре М. Трифуновић, да направе промену у нашем друштву у ком млади често носе стране брендове, али и одећу са заставама неких западних земаља.

До сада су представиле две колекције

Оне су до сада представиле две колекције – прва је посвећена Метохији и носи назив „Када би камен проговорио“, док друга говори о победи Србије у Великом рату и зове се „Стопама предака – достојни’’.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by MATI (@house.of.mati)

Александра и Миа, вођене жељом да увек и на сваком месту сведоче о значају наше културне, историјске и верске баштине, основале су „House of Mati“, модеран бренд за оне који знају ко су и одакле су.
„Миа и ја смо знале да морамо да будемо промена коју желимо да видимо у друштву. Како наша деца не би носила америчке или неке друге заставе на својим грудима, како не би била покретне рекламе неких папрено скупих светских брендова, решиле смо да правимо одећу која ће бити више од тога.
Која ће бити модерна, савремена, од најквалитетнијих материјала, са што мање штете по животну средину, произведена у Србији, а са снажном поруком коју ће сваки комад носити“, објашњава за BIZLife Александра М. Трифуновић.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by MATI (@house.of.mati)

Тим „Мati“ чине две мати

Тим „Мati“ чине две мати, Миа Ћалић, архитекта из Фоче, која је рођена и живи у Канади, у Торонту и Александра М. Трифуновић, дипл. правник и мастер економије, Гучанка у Београду. Иако је између њих две велика удаљеност од неколико хиљада километара, оне одлично функционишу када је реч о организацији посла.
„На релацији преко океана, са две бебе које плачу у тренутку оснивања „Mati“ и две различите временске зоне. Било је милијарду гласовних порука, мејлова, тону поверења и поуздања једне у другу.
С обзиром на то да је Миа на другој страни света, она је задужена за дизајн и креативну страну наше приче, док се ја бавим реализацијом и логистиком на самом терену“, каже Александра.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by MATI (@house.of.mati)

Идеја се родила захваљујући хуманитарном активизму

Сама идеја о потреби причања ове приче настала је оног трена када су се њих две среле у Бечу захваљујући хуманитарном активизму. На Сајму привреде у Паризу одлучиле су да то ураде баш кроз моду.
„Mati“ је званично почела са радом у октобру прошле године. За кратко време Александра М. Трифуновић, власница бренда „House of Mati“, уврштена је међу 10 предузетница, одабраних од стране Привредне коморе Србије, и у 100 најбољих по избору Поште Србије.

Колекције

Александрин модни бренд је препознатљив по својој уникатности која се огледа у причи о нама самима коју сваки комад наглас прича, било кроз штампани дизајн, везени текст или сублимирану слику.

Њихова прва колекција је посвећена Метохији, нашем небу на земљи и носи назив ,,Када би камен проговорио“. Разрађена је кроз три дизајна.
„Најбоље се примио дизајн метохијског крста, који се нашао на кошуљама, хаљинама, мајицама, ешарпама и многим другим предметима. Осим одеће, производимо и кућни декор, као и аксесоаре“, открива власница бренда „House of Mati“.

Метохијски крст представља звир порушених светиња на КиМ

Мотив метохијског крста насликала је графитом канадска уметница филипинског порекла, Сара Оптинала. Представља збир порушених цркава и манастира Метохије, који су уништени док су били под заштитом међународне заједнице. Посложени су у облик крста да симболише дане њиховог васкрсења, за које се сви ми свакодневно молимо, каже Александра.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by MATI (@house.of.mati)

Ту је и Божур на Газиместану – ко те воли данас, тај те воли јер зна да си Мати, као и пресек Космета са приказом Косовке девојке и наших светиња. И последњи прве колекције је представа најпрепознатљивијих метохијских манастира, као живих светиња које стално походимо.

Друга колекција је посвећена победи Србије у Великом рату

Друга колекција, која управо излази, посвећена је победи Србије у Великом рату и носи назив „Стопама предака – достојни“. У њој доминирају мотив рамонде и лик Момчила Гаврића.
„Дуговану пажњу смо посветили Момчилу Гаврићу, најмлађем подофициру на свету и рамонди, цвету феникс. Можете да одаберете мајицу од најфинијег органског памука, хаљине, сукње, ланене кошуље, мараме, јастуке и цегере“, истиче Александра.
Очекује нас и дизајн жена које су промениле историју Србије, па затим и мушкараца који су оставили траг у времену. Са сваком од будућих колекција, осврнуће се на неку личност, предео или тренутак у историји који је значајно посебно истаћи. Од Призрена до Румије, што би песма рекла, додаје она.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by MATI (@house.of.mati)

Инспирација и манифестације

Наша баштина је неисцрпан извор инспирације за Александру и Мију, у сваком смислу те речи. Наши преци били су хероји, мученици, а неретко и свеци.
„Част је ходити стопама које су нам они утабали. Жеља нам је да наша деца с поносом носе ствари које имају неко значење, које преносе неку важну поруку, која су огледало нас самих“, каже Александра.
Прво представљање њихових одевних комада су имале у Цириху на културно-уметничкој манифестацији које је организовала наша дијаспора у Швајцарској.

Након тога су имале ревију у Београду, као један од учесника Бафета

„Потпуно другачији од осталих учесника, своји а светски, без лажне скромности можемо рећи да смо освојили највеће овације. Могуће да је разлог за то био и тај што је такозвани круг двојке био шокиран пратећим ремиксом песме „Сини јарко сунце са Косова“, са све моделима који носе метохијске мотиве на себи, на један крајње урбан и савремен начин“, наводи власница бренда.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by MATI (@house.of.mati)

Како она открива, жеља им је да своју понуду представе туристичким организацијама како би странци били у прилици да понесу комад Србије са собом. Због тога раде на реализацији дизајна који ће представљати нашу земљу у целини, са свим карактеристичним симболима и објашњењима на значајним светским језицима.
,,Развијамо и поклон и корпоративна паковања која ће компаније, али и амбасаде и конзуларна представништва, моћи да поручују као поклоне за своје запослене или госте, за све оне који знају ко су и одакле су.
Причајући причу о нашој великој победи у Првом светском рату и огромној жртви коју је наш народ поднео, желимо да наше улице, али и улице светиских метропола, постану лила, попут рамонде“, наглашава Александра за BIZLife.

Извор: bizlife.rs

Припремила редакција Компас инфо
Повезани чланци:

Портал Компас Инфо посебну пажњу посвећује темама које се тичу друштва, економије, вере, културе, историје, традиције и идентитета народа који живе у овом региону. Желимо да вам пружимо објективан, балансиран и прогресиван поглед на свет око нас, као и да подстакнемо на размишљање, дискусију и деловање у правцу бољег друштва за све нас.