Да ли сте некада пробали колико ваш аутомобил још може да се вози када казаљка показује да је количина горива на минимуму? Да ли сте нагло пребацивали у брзину после кретања уназад?
Ако јесте, нашкодили сте свом возилу. Следећих пет радњи не би требало да практикујете ако желите да се одговорно понашате према свом аутомобилу и да га сачувате што дуже „у здрављу“ Они који имају аутомобиле с аутоматским мењачем мисле да не треба да користе ручну кочницу, али то није тачно. Паркирање аутомобила активира папучицу кочнице која прекида спој преноса и погона. Тај мали метални комад може да буде оптерећен стотинама килограма, посебно ако паркирате на узбрдици.
Зато користите ручну кочницу, која ће на себе преузети оптерећење. Такође, користите паркирну кочницу и на равном, али и код модела са мануелним мењачем. Свако ново возило треба да има систем за контролу притиска у гумама, који обавештава возача када се притисак ваздуха у гумама смањи испод дозвољеног нивоа.
Неки возачи сматрају да не морају пре овог обавештења да провере јесу ли им гуме довољно напумпане, али то је грешка. Недовољан притисак ваздуха у гумама утиче на управљивост возила, на кочење и на потрошњу горива, па треба да проверите да ли су вам гуме довољно напумпане отприлике при свакој другој посети бензинској пумпи. Неки возачи чекају да им се резервоар за гориво скоро потпуно испразни пре него што наточе гориво, али то није добро за пумпу за гориво. Она се прегрева када у резервоару нема довољно горива, па поновно хлади када се гориво наточи, а овај процес наизменичног грејања и хлађења скраћује њено трајање. Трудите се да наточите гориво пре него што у резервоару остане мање од једне четвртине његовог капацитета.
Гуме на брисачима треба да мењате чим приметите да су дотрајале, јер оне не раде добро свој посао ако су оштећене. Не бришу добро вјетробранско стакло и могу да га оштете због чега ћете слабије видети пут пред собом.
Мењајте гумице или целе метлице на брисачима једном годишње, најбоље пре почетка зиме када је нужно да буду најфункционалније. Ако аутомобил држите напољу, изложен сунцу и временским непогодама, мењајте их и чешће.
Нагло пребацујете у брзину након кретања уназад
Јесте ли приметили како вам се аутомобил нагне када без заустављања возила пребаците “у брзину” одмах након вожње уназад?
Ова нагла промена правца изазива непотребно напрезање преносних и погонских компонената и изазива неугодно „цимање“ аутомобила. Зато је потребно увек да зауставите возило пре него што након кретања унатраг желите да убаците у брзину. Како кажу – да има секунд мировања.