Прелазак на 40 одсто зеленог челика у производњи електричних возила до 2030. године повећао би за само 57 евра малопродајну цену електричних возила, показала је анализа организације Тransport & Еnvironment (T&E) заснована на новој студији консултантске куће „Ricardo“.
Прелазак на 100% зеленог челика коштао би само 8 евра
Прелазак на 100 одсто зеленог челика до 2040. године коштао би још мање, само осам евра, због трошкова CО2 емисија, као и пада трошкова производње зеленог челика.
Челик направљен помоћу зеленог водоника и електричних лучних пећи, или произведен од отпада, може да смањити емисије CО2 из производње аутомобила у Европи за 6,9 милиона тона до 2030, што је, како се наводи у анализи, еквивалентно избегавању годишњих емисија 3,5 милиона аутомобила на фосилна горива.
Аутомобилски сектор тренутно троши 17 одсто челика у ЕУ
T&E сматра да би аутомобилска индустрија могла постати водеће тржиште за производњу нискоугљеничног челика у Европи ако законодавци поставе праве циљеве. Организација предлаже да се постави циљ да најмање 40 одсто челика у новим аутомобилима буде зелено до 2030, 75 одсто 2035. и 100 одсто у 2040.
Организација упозорава ће обезбеђивање милијарди евра инвестиција потребних за производњу челика са ниским садржајем угљеника у великој мери зависити од поузданог тржишта за произвођаче.
Аутомобилски сектор је у веома доброј позицији да створи ову потражњу јер тренутно троши 17 одсто челика у ЕУ. T&E је позвао законодавце да помогну у стварању тржишта за зелени челик у Европи постављањем циљева за произвођаче аутомобила да користе све већу количину тог челика у новим аутомобилима од 2030.
„По цени замене једне гуме Европа може да изгради индустрију зеленог челика“
Алекс Кејнс, менаџер политике аутомобила у T&E, рекао је да Европа може да изгради индустрију која ће производити зелени челик по цени замене једне гуме.
„Додатни трошкови ће бити занемарљиви и временом ће такав челик бити јефтинији од конвенционалног. Али ,прво су нам потребни законодавци да започну прелазак на челик са ниским садржајем угљеника у аутомобилској индустрији“, нагласио је он.
Европа ће моћи да производи 172 милиона тона нискоугљничног челика
Европа ће, како се наводи у Извештају, моћи да производи до 172 милиона тона нискоугљеничног челика годишње до 2030. Ово ће бити више него довољно да задовољи укупну потражњу за челиком у аутомобилском сектору, који је потрошио 36 милиона тона у 2022.
„Релативно висока вредност аутомобила, посебно премијум брендова, значи да аутомобилска индустрија може да апсорбује краткорочну зелену премију нискоугљеничног челика“, додао је Кејнс.