Почетна » Економија » Зашто је бакар метал будућности?

Опоравак кинеске економије подстакао је потражњу за бакром

Зашто је бакар метал будућности?

Убрзана производња електричних возила, соларних панела, улагања у мрежу у Кини и опоравак кинеске индустрије већ су подстакли потражњу за бакром, који се највише користи у енергетској и грађевинској индустрији.

Зашто је бакар толико тражен?

Потражња за бакром ће снажно расти у наредних десет година захваљујући електричним возилима, енергетској инфраструктури, вештачкој интелигенцији и аутоматизацији, оцењује трговачка кућа „Трафигура“.

Foto: Poslovne novine / Bakar

Енергетска транзиција и нове технологије као што су вештачка интелигенција и аутоматизација већ су побољшале изгледе за потражњу за металом високе проводљивости. У наредних 10 година то ће бити извор најмање 10 милиона метричких тона додатне потрошње, израчунала је „Трафигура“, а преноси „Пословни дневник“.

Foto: Bor 030 / „Zijin“ topionica bakra

Отприлике трећину нове потражње генерисаће сектор електричних возила, напомиње Грем Трејн, шеф анализе метала у овој швајцарској компанији.

„Та трећина укључује производњу, пренос и дистрибуцију електричне енергије, а остатак ће ићи на ствари као што су аутоматизација, индустријски капитални трошкови и системи за хлађење центара података“, објаснио је Трејн.

Потражња за бакром ће бити подстакнута индустријализацијом и урбанизацијом у земљама у развоју, посебно у Индији, где потрошња по становнику тренутно износи свега пола килограма, истиче он и додаје да у Кини и развијеним економијама износи 10, односно седам килограма.

Електрична возила и соларни панели су круцијални разлози

Убрзана производња електричних возила, соларних панела и улагања у мрежу у Кини и опоравак кинеске индустрије већ су подстакли потражњу за бакром, који се највише користи у енергетској и грађевинској индустрији.

Foto: Vrele gume / Električni automobil marke „Tesla“

Ови фактори, у комбинацији са оскудним снабдевањем рафинисаним бакром и концентратом бакра, подигли су цене тог метала на Лондонској берзи ЛМЕ на највиши ниво у последње две године, близу 10.000 долара по тони.

Извори у индустрији бакра кажу да је раст цена делом последица пада залиха у складиштима регистрованим на ЛМЕ, за чак 35 одсто у односу на октобар прошле године, на 121.200 тона.
Додатно повећање цена било је условљено и ограниченим снабдевањем концентратом бакра након затварања рудника „Кобра“ у Панами у власништву компаније „First Quantum’s Minerals“ и процене рударског гиганта „Англо Америкена“ о смањеној производњи овог метала.

Foto: Okvir / Rudnik u Panami

У таквим условима неки аналитичари сада очекују значајну несташицу на тржишту, од око 26 милиона тона ове године.

Извор: Спутник Србија, Пословни дневник

Припремила редакција Компас инфо
Повезани чланци:

Портал Компас Инфо посебну пажњу посвећује темама које се тичу друштва, економије, вере, културе, историје, традиције и идентитета народа који живе у овом региону. Желимо да вам пружимо објективан, балансиран и прогресиван поглед на свет око нас, као и да подстакнемо на размишљање, дискусију и деловање у правцу бољег друштва за све нас.