Почетна » Слободна зона » Тик-ток генерација и запослење

Тик-ток генерација и запослење

Нове дигиталне генерације у ери друштвених мрежа су створиле посебну атмосферу око запослења младих. Нова генерација жели што већу зараду, а што мање да ради.  Она не прихвата старе моделе запослења, већ тражи нове начине за реализацију својих идеја и амбиција. Млади не желе да буду роб корпоративне културе, већ да раде онако како њима одговара. Често они не чекају да њима неко понуди посао, него га сами креирају. Генерација З не верује слепо у ауторитете, већ у своју интуицију и критичко мишљење. Она не бежи од изазова, већ их прихвата као прилике за учење и раст. Све ово наравно да може ићи у другу крајност меланхолије и одбијања било каквог вида запослења.

Генерација З користи ТикТок као алат за едукацију, инспирацију и комуникацију. На овој платформи она може да нађе савете од искусних професионалаца, да види примере успешних пројеката и да сазна за трендове у разним областима. Мреже млађим генерацијама омогућавају да се повежу са другим људима који деле исти став и визију, да размене искуства и да добију подршку. Социјалне мреже такође помажу да изразе своју креативност и аутентичност, да покажу свој таленат и да привуку пажњу потенцијалних послодаваца или клијената.

Генерација З зна да посао није само начин за зарађивање новца, већ и начин живота. Зато траже млади баланс између посла, задовољства, потрошње и примања.

Корпорације у време друштвених мрежа

Пандемија коронавируса је довела до великих промена на тржишту рада, а посебно су погођени млади. У 2023. години, сведочимо масовним отпуштањима у водећим светским компанијама као што су Мета, ЈП Морган и остали. Многи дипломци су остали без понуда за праксу и запослење, а ни старији радници нису били сигурни у свој посао.

С друге стране, након што су се многи навикли на рад од куће и прилагодили се новом начину живота, неке компаније су одлучиле да поврате традиционални модел рада у канцеларијама. То је изазвало незадовољство и отпор код дела запослених, који су ценили флексибилност и удобност рада од куће.

Због свега тога, генерација З почиње да промени свој став према посла. Они не желе да жртвују свој приватни живот и здравље зарад каријере. Они траже смислен посао који им омогућава да изражавају своју креативност и аутентичност. А за инспирацију и информације, они се обраћају ТикТок-у, који је постао не само забавна платформа, већ и извор знања и вештина. Тако ТикТок превазилази Гугл када је реч о претраживачким навикама младих од 18 до 24 године у САД, како је открио Прабхакар Рагхаван, виши потпредседник Гоогле-а.

тик ток генерација
тик ток генерација

Мотивација младих за посао

У последње време сведочимо појави нових трендова у пословном свету који одражавају промене у ставовима и потребама запослених. Све више младих не жели да им посао буде у центру живота. Нови тренд јесте анимација и чињење посла на специфичан начин. Овај тренд подстиче равнотежу између посла и приватног живота, стављајући бригу о себи и срећи на прво место. Многе жене су одлучиле да „успоре“ своју каријеру и да не журе за успехом по сваку цену. Некима је посао у новом руху постао испуњење свих очекивања.

Нису сви запослени задовољни својим послом, а неки чак пате од хроничне досаде на радном месту. Ова појава се зове „boreout“ и означава недостатак задатака или осећај да су задаци нису довољно изазовни или инспиративни. Ово може имати негативне последице по мотивацију, продуктивност и задовољство запослених. Неки од начина да се избегне или превазиђе „boreout“ су тражити повратне информације, поставити себи циљеве, потражити нове пројекте или образовати себе.

Један од начина да се побољша однос са колективом јесте форсирање колективности у току радних обавеза. Ова стратегија подразумева „управљање односом који имате са својим шефом“ како бисте били најбољи запослени који можете бити и створили вредност за свог шефа и своју компанију. То подразумева разумевање циљева, очекивања и стила рада менаџера, прилагођавање начина комуникације и предвиђање његових потреба. Ово може помоћи да се изгради поверење, поштовање и сарадња између запослених и менаџера, наводи једна студија универзитета Харвард.

Ови трендови показују да се пословни свет мења и да су запослени свесни својих права и потреба. Они такође показују да је потребно пратити и прихватати ове промене како би се постигла већа задовољство, ефикасност и иновација у пословном окружењу. Нове генерације јесу продуктивне и ако имају проблем често са мотивацијом на пословном плану.

Припремила редакција Компас инфо
Повезани чланци:

Портал Компас Инфо посебну пажњу посвећује темама које се тичу друштва, економије, вере, културе, историје, традиције и идентитета народа који живе у овом региону. Желимо да вам пружимо објективан, балансиран и прогресиван поглед на свет око нас, као и да подстакнемо на размишљање, дискусију и деловање у правцу бољег друштва за све нас.