У Сједињеним Америчким Државама успешност школараца наставља да опада, посебно у читању, пише NYT. Велики проценат ученика чита на историјски ниским нивоима. Стручњаци покушавају да пронађу разлог лошег академског успеха деце, а одговор је изгледа пронађен. Остаје само да се проблем реши.
Уз мало опоравка од пандемије, стручњаци се питају да ли је за то криво време проведено на телефонима и одсуства рада у школама.
У најновијим резултатима федералног теста, просветни радници су се надали да ће видети значајнији опоравак знања изгубљеног током пандемије КОВИД-19. Уместо тога, прошлогодишња Национална процена напретка у образовању (National Assessment of Educational Progress, NAEP) открила је мрачну чињеницу: опадање постигнућа се наставља, посебно у читању.
Проценат ученика осмог разреда са нивоом читања „испод основног“, према НАЕП-у, био је највећи у три деценије тестирања: 33%. Одговарајући проценат за ученике четвртог разреда био је 40% у последњих 20 година. У математици, иако се бележи напредак, то није довољно да се надокнаде губици од пандемије. Пад нивоа читања превазилази расу и класу. И док испитаници на врху академске ранг-листе показују резултате као и пре пандемије, али је код свих приметан пад навике читања, упркос снажном двопартијском покрету за побољшање основних вештина писмености. „Наши ученици са слабо читају, што је најгори резултат током историје образовања“, рекла је Пеги Кар, шеф Националног центра за статистику образовања, који спроводи НАЕП студију. „Не можемо да се опустимо ако желимо да побољшамо ситуацију“.
Међутим, превирања која владају у новој председничкој администрацији могу све да покваре. Резултати теста почели су да круже истог дана када су многи просветни радници широм земље били у паници док су покушавали да схвате како ће на локалне школе утицати замрзавање федералног финансирања од стране Беле куће. Током разговора са новинарима, др Кар није се директно осврнула на предизборно обећање председника Трампа да ће затворити или озбиљно смањити број људи у Одељењу за образовање у којем она ради. Међутим, прикупљање података о образовању може се променити усред реформи програма различитости, једнакости и инклузије, укључујући флексибилније класификације расних и етничких група. (Агенција је касније појаснила да су се промене догодиле 2024. године).
Тест НАЕП-а се сматра тежим од многих стандардизованих тестова на државном нивоу. Међутим, ниски резултати указују на недостатак вештина потребних за школу и посао. На часовима читања у четвртом разреду, ученици који имају резултате испод основних нивоа на НАЕП-у нису у стању да секвенцирају догађаје у причи или опишу последице поступака неког лика. Ученици осмог разреда не могу да одреде главну идеју текста и да идентификују различите тачке гледишта у спору.
Као што је др Кар приметила, ученици четвртог разреда Луизијане су постали ретки узори. Иако је њихов укупни успех у читању у складу са националним просеком, значајан део ученика постиже нивое који су чак и виши од нивоа пре пандемије. Луизијана се фокусирала на примену „науке о читању“, скупа стратегија за повезивање раног учења писмености са истраживањем когнитивних наука. При томе се обично посебна пажња поклања структурирању фонетике и формирању речника. Овај приступ је широко прихваћен у последњих пет година, али изгледа да није побољшао образовна достигнућа у земљи — барем не још увек. Стручњаци немају јасно објашњење за тако суморне резултате у домену читања. Иначе, читање је почело да постаје проблем неколико година пре појаве Ковид-19, а затварање школа и други стресови повезани са пандемијом само су погоршали губитак способности учења.
У новом раду, Ната Малкуса (Nat Malkus), истраживача у области образовања на Америчком институту за предузетништво, напомиње да се пад успешности америчке деце одражава у тестовима вештина одраслих током истог временског периода. Стога, сматра он, узрок лошег успеха не треба тражити само у самој школи, већ и повезивати са временом испред екрана, мобилних телефона и друштвених мрежа. И деца и одрасли гледају више видео записа на паметним телефонима, што значи да „постоји промена у читању текста која ће временом постати све израженија“, рекао је он. „Способност телефона да скрати распон наше пажње и онемогући деци да остану фокусирани ускоро ће постати укорењена у сваком дому“.
У математици, ученици четвртог разреда са вишим резултатима (75% или више) су на истом нивоу као и ученици четвртог разреда 2019. године. Али момци са исподпросечним учинком нису вратили изгубљене позиције. У осмом разреду побољшања се примећују само код одличних и добрих ученика, али њихов ниво остаје испод нивоа пре пандемије. „Сјајно је што више деце достиже основни ниво, али ово је просек. Морамо пажљиво да размислимо о томе како да натерамо више деце да уче математику, рекао је Боб Хјуз (Bob Hughes), директор К-12 образовног центра у Гејтс фондацији, филантропији која је недавно указала на побољшање образовања из математике. „Математика на вишем нивоу, почевши од средње школе, има одлучујући значај.“ Истраживање ученика спроведено у сарадњи са НАЕП-ом показало је да 30% ученика осмог разреда учи алгебру, у односу на 32% у 2019.
Изостајање са часова међу ученицима четвртог и осмог разреда се повећало од 2022. године, при чему је око 30% ученика пријавило да изостају три или више дана школе месечно. У оба случаја, стопе изостанака и даље су знатно веће него што су биле пре пандемије. Др Кар жели да пренесе важну поруку родитељима: да би деца лакше учила, морају редовно да похађају школу.
Дана Голеденштајн