Истраживачки тим Group1 из Тексаса развио је иновативну калијум-јонску цилиндричну батерију. Ова иновација доноси велике предности, укључујући ослобађање од кобалта, никла, бакра и литијума. Ови скупи материјали, који су често присутни у батеријама које напајају електрична возила и друге уређаје, обично зависе од сложених страних ланаца снабдевања.
Супериорност у односу на постојеће технологије
Још боље, Group1 рекламира своју технологију као супериорну у односу на надолазеће литијум-гвожђе-фосфатне и натријум-јонске батерије. Први тип развијају Volvo и његови партнери, укључујући Geely. Предности верзије на бази калијума укључују побољшану сигурност и већу енергетску густину, према информацијама са званичног сајта Group1.
Промоција нове 18650 калијум-јонске батерије
„Узбуђени смо што представљамо прву 18650 калијум-јонску батерију на свету,“ изјавио је Александар Жиро, извршни директор компаније Group1 из Остина. У извештају је даље објашњено да је „18650 форм фактор најраспрострањенији и најдизајниранији формат ћелија.“
Представљање технологије на конференцији
Лидери ове компаније представили су своје откриће током конференције Beyond Lithium-Ion у Oak Ridge Националној лабораторији у јулу. Посетиоци су сазнали како је Group1 развио батерију од малих coin-cell пакета до цилиндричног типа, који је најчешћи у већини електронских уређаја, према објављеном извештају.
Катода од калијума као кључна компонента
Кључна компонента ове технологије је главни производ компаније, Kristonit. То је катода од калијума и “Прусијанске беле”, супстанце која има ниску цену и висок теоријски капацитет у батеријама, према ACS Publications. Ипак, овај извештај такође помиње изазове са перформансама овог материјала.
Изазови и оптимизам за будућност
Међутим, тим из Group1 је уверен у своју способност да превазиђе ове изазове. „Ова иновација представља године посвећеног истраживања и развоја производа,“ рекао је Жиро у извештају.
Компоненте и функционисање батерије
Остале компоненте батерије укључују графитне аноде, сепараторе и електролит направљен од „компоненти набављених са тржишта“, наводи Group1. Када батерија функционише, јони се крећу између аноде и катоде кроз супстанцу која се зове електролит.
Предности за ланац снабдевања и домаћу производњу
Делови за калијумску батерију компаније Group1 „омогућавају супериоран животни век и изванредне способности пражњења… Такође помаже у смањењу притиска на ланац снабдевања и подржава домаћу производњу кључне батеријске технологије“, стоји у саопштењу.
Могућности примене у електричним возилима и складиштењу енергије
Стручњаци на сајту компаније наводе да виде ову батерију као потенцијал за напајање електричних возила, али и као кључно решење за складиштење енергије, што је потребно за чување обновљиве енергије за каснију употребу.
Складиштењем енергије из сунца, таласа и ветра можемо смањити количину загађујућих гасова који доспевају у атмосферу. Group1 има за циљ да обезбеди потребну батеријску подршку како би све то функционисало, пише TheCooldown.
Планови за будућу производњу
„Дистрибуцијом узорака нашим партнерима и произвођачима ћелија, постављамо темеље за широку примену ове трансформативне технологије,“ рекао је Жиро.