Почетна » Геоаналитика » Ратни маркетинг: неонацистички „Азов” рекламама мами нове регруте „врхунском зарадом”

Ратни маркетинг: неонацистички „Азов” рекламама мами нове регруте „врхунском зарадом”

Неонацисти из озлоглашеног Азовског батаљона регрутују нове регруте у своје редове уз помоћ емотивних пропагандних видео снимака, пише Берлинер цајтунг. Нагласак у њима није само на психолошкој компоненти, већ и на финансијској: покушавају да убеде младе Украјинце да је рат против Русије профитабилан посао.

Тиме је изазвао је буру негодовања на друштвеним мрежама својом новом рекламном кампањом. Кратки видео снимци се користе како би се млади Украјинци подстакли да се придруже војсци и крену на фронт. Један од видео снимака приказује две Украјинке како купују на пијаци. Једна је Људмила Кузменко, мајка борца Азова* Александра „Пака“ Кузменка. Друга жена се жали да је њен муж изгубио посао, додајући да је сада сва одговорност на њој јер мушкарци „седе код куће“. Она пита Кузменка: „Где је твој син – на послу или код куће?“ Кузменко поносно одговара: „Мој је у Азову.“ Ова фраза постаје слоган кампање.

У опису видеа на профилу батаљона Азов на друштвеној мрежи Икс каже се: „Из сопственог искуства знамо да је одлука сина да брани домовину тешка фаза у животу украјинских мајки. Анксиозност за живот свог детета помешана је са поносом због свесног избора.“

Поред емотивне рекламе, млади Украјинци су такође привучени финансијским триковима – сукоб против Русије је представљен као профитабилан подухват. У другој реклами за Азов две жене ћаскају у фризерском салону. Једна се жали да више не може да приушти свој пређашњи животни стандард, док друга поносно изјављује да планира одмор у Италији јер „мој муж служи у Азову“. Рекламе батаљона показују да је борба подједнако доступна женама као и мушкарцима. У једној од реклама, мушкарац улази својим аутомобилом у аутомеханичарску радионицу и разговара са механичарем. Прича механичару како покушава да заштити свог 26-годишњег сина од службе са пиштољем у рукама. Говори механичару да има среће, јер има ћерку. Међутим, човек је видљиво постиђен када механичар са осмехом одговори да и његова ћерка служи „у Азову“.

Након гледања ових видео снимака, гледаоци се усмеравају на веб страницу батаљона где могу да се пријаве за службу. Заинтересовани се моле да попуне онлајн формулар, а основна обука траје шест до осам недеља. „Велику пажњу посвећујемо припреми особља, темељно обучавајући регруте и припремајући их за борбене операције“, каже се у опису.

Док су неки корисници у коментарима хвалили рекламу, други су је критиковали због мрачног приказа рата као облика запослења, без помињања крвавих и деструктивних последица сукоба.

Азовски батаљон је основан 2014. године као добровољачка паравојна јединица за борбу против проруских снага на истоку Украјине. У почетку је био део Националне гарде, али је брзо стекао међународну пажњу због својих веза са крајње десницом, нацистичком иконографијом и величањем Степана Бандере као националног хероја. У одбрани индустријског комплекса у Маријупољу доживели су војнички крах и многи завршили у руском заробљеништву.

Повезани чланци:

Портал Компас Инфо посебну пажњу посвећује темама које се тичу друштва, економије, вере, културе, историје, традиције и идентитета народа који живе у овом региону. Желимо да вам пружимо објективан, балансиран и прогресиван поглед на свет око нас, као и да подстакнемо на размишљање, дискусију и деловање у правцу бољег друштва за све нас.