Почетна » Компас » Радован Ковач — Туризам у Србији је неискоришћени потенцијал

Радован Ковач је аутор емисије "Изазови авантуру"

Радован Ковач — Туризам у Србији је неискоришћени потенцијал

Радован Ковач је авантуриста, водитељ и оснивач популарног Јутјуб канала и емисије „Изазови авантуру“ која је током претходних шест година освојила срца гледалаца широм региона.

Његов рад препознатљив је по аутентичном али једноставном приступу, врхунској продукцији и искреној жељи да инспирише људе да више бораве у природи, промоцији домаћег туризма и мање познатих крајева Балкана.

Образовање и каријерни пут

Радован је завршио основне студије Економије, а потом и државни мастер програм Европских студија у Београду. Иако се као економиста и предузетник опробао у различитим пословима – од вођења тепих сервиса до приватизације градске телевизије у Кули – никада није радио у струци за коју се школовао.

Након 12 година трагања, одлучио је да се посвети својој правој страсти – авантурама и стварању документарних емисија о природи и путовањима. Након једног разговора са својом супругом, одлучио је да своју уштеђевину од 4000 евра уложи у опрему и стари комби и заједно са екипом ентузијаста крене путем Старе планине.

Та емисија, доживела је „бум“ на ЈутЈубу јер је за неколико дана скупила 30.000 прегледа, пре свега захваљујући његовим пријатељима, комшијама и суграђанима у Кули који су делили његов садржај. Радовану је ово дало ветар у леђа да настави даље.

„Изазови авантуру“ – начин живота

За Радована, „Изазови авантуру“ је одличје његовог начина живота. Кроз више од сто емисија, гледаоце је водио на путешествија широм Старе планине, Суве Планине, кроз Овчарско-кабларску клисуру, Копаоник, Дајићко језеро, Проклетије, Златибор, Дурмитор, Зеленгору,

планине у Македонији, али и нешто даље дестинације попут Сибира, Португалије, Сицилије, Аустрије, Шведске, Молдавије и Турске.

Радован је познат по изузетно позитивној енергији и харизми, којом мотивише пратиоце да се одважe на сопствене авантуре и боље упознају нашу земљу. Његова мисија је да кроз личне приче и аутентичне доживљаје приближи лепоту природе и значај боравка на отвореном, али и да подстакне људе да изађу из зоне комфора и открију непознато и упусте се у авантуру.

Баланс између авантуре и породичног живота

Он често путује са својом породицом у новом камперу и како каже, на тај начин он прави баланс између породичног живота и активног живота у природи и авантуре. Супруг је и отац две мале девојчице које одрастају на начин који подсећа на одрастање мало старијих генерација.

„Некако и супруга и ја немамо проблем да нам деца падну. Немамо проблем да се деца испрљају, уживамо  томе да буду прљава, ја их пустим да се ваљају у песку, да се испрљају, да се шарају фломастерима, све ће се то опрати. А ја мислим да је то веома битно. Супруга је некако, више води рачуна о томе него ја, више ја некако ту строгоћу него она, она је ту да их васпитава, и да води рачуна о томе, свакако и ја, ал’ кажем она више. И она и ја уживамо у томе да се испрљају, да се играју напољу, мислим да је то важно. Ја мислим да то ствара боље људе.“

За њега је љубав најважнија ствар и додао би је у сваки аспект живота. „Љубав према ближњима, породици и пријатељима, љубав према послу, јер кад радиш нешто са љубављу ту ће доћи и успех, тако да без љубави ништа.“ – истакао је Ковач у нашој емисији.

Радован је велики промотер Србије као туристичке дестинације

У мору сензационалистичких и површних наслова и емисија, Радованове емисији се издвајају по концепту и квалитету садржаја. Међутим, оно што има неку вредност трајаће вечно, за разлику од инстант лајкова, шерова и прегледа.

 Ово је препознала и Туристичка организација Србије која је Радовану на крају 2024. године уручила најпрестижнију награду („Туристички цвет“) из сфере туризма као пример једног квалитетног и друштвено-корисног медијског садржаја.

Међутим, он није задовољан колико је Србија развијена као туристичка дестинација:

Да ли је можда Србија довољно препозната као туристичка дестинација?

„Ма нема нас на мапи, нема нас на мапи. Ми смо, бојим се да кажем, ако кажем задња рупа на свирали да нећу уопште погрешити. Али, кад се погледа какве ми природне лепоте имамо, то је тужно. Јесте, апсолутно имамо шта да понудимо, али рецимо, вама кад дође странац да обилази Балкан, он обилази Словенију, Босну, Црну Гору, Албанију, не свраћа у Србију.“ помало разочарано је ово рекао наш гост.

Зашто је то тако, тешко је пронаћи одговор, али тиче се свих нас, пре свега државе која конкретније треба да ради на промоције наше прелепе земље а и свих нас који смо део овога друштва.

Морамо туристима да понудимо брендове наше земље

Радован је дао један савет злата вредан, а то је да првенствено морамо да нађемо нашу циљну групу људи којима ће Србија бити дестинација коју ће радо посетити. Други савет тиче се тога да морамо да препознамо који су то брендови наше земље које морамо да понудимо туристима, као што су домаћи сир, ајвар, сарма, домаће пите итд.

 Такође, веома је битна ствар је то наше гостопримство, јер је ретко који народ гостољубив као ми. То су ствари које морамо да унапредимо како би Србија била препозната на светској карти туризма.

Ако вас интересује још зашто се већина људи одлучује да путује већ устаљеним туристичким рутама, а мало ређе бира авантуре, како Радован види однос савременог човека према природи и активном животу, како креирати сам свој посао, како сви заједно као друштво да допринесемо промоцији наше земље, које „скривене драгуље“ наше земље је он открио на својим путовањима, која авантура му је била најизазовнија и које су следеће велике авантуре, погледајте емисију са Радованом Ковачем коме се ми овога пута још једном захваљујемо на издвојеном времену и сјајном разговору.

 

 

 

Припремила редакција Компас инфо
Повезани чланци:

Портал Компас Инфо посебну пажњу посвећује темама које се тичу друштва, економије, вере, културе, историје, традиције и идентитета народа који живе у овом региону. Желимо да вам пружимо објективан, балансиран и прогресиван поглед на свет око нас, као и да подстакнемо на размишљање, дискусију и деловање у правцу бољег друштва за све нас.