Почетна » Економија » Повећан теретни саобраћај руских железница због избегавања Суецког канала

Повећан теретни саобраћај руских железница због избегавања Суецког канала

Напади Хута на бродове у Црвеном мору смањили су обим саобраћаја кроз Суецки канал, што је повећало потражњу за превозом терета руским железницама и донело им повећање профита.

Од децембра, број пријава за превоз терета руским железницама повећан је за 40%, саопштила је немачка логистичка компанија ДХЛ, док је према подацима холандског превозника Раил Бридге Царго, обим транспорта терета руским железницама порастао за 31% у односу на прошлу годину, преноси Kомерсант, позивајући се на Финанциал Тимес.

Након напада јеменских Хута на трговачке бродове у Црвеном мору, логистичке компаније почеле су да избегавају Суецки канал и да плове око Африке, повећавајући време путовања од Азије до Европе на 50 до 55 дана. Железницом кроз Русију ово путовање траје од 25 до 30 дана.

Руске железнице (РЖД) пријавиле су у фебруару повећање железничког превоза са Kином за 36% током 2023. године. Овакву динамику је руска железница објаснила активним радом железничких граничних прелаза.

Неке велике логистичке компаније, укључујући швајцарску Kуехне & Нагел и данску Маерск, саопштиле су да су избегавале коришћење железничких рута кроз Русију након уласка руских војних трупа у Украјину, а извршни директор РЖД, Олег Белозјорев, налази се под западним санкцијама од 2022. године.

Због санкција ЕУ, постоји забрана уласка друмског терета из Русије и Белорусије, а такође постоји ограничење у погледу могућности РЖД-а да приступи неким финансијским услугама. Међутим, не постоји забрана кретања робе железницом кроз Русију.

Руске железнице играју значајну улогу у светској привреди због своје стратешке позиције и обимне мреже. Оне омогућавају транспорт великих количина робе између Азије и Европе, што доприноси глобалној трговини и економском развоју. Поред тога, руске железнице су важан канал за извоз природних ресурса, укључујући нафту и гас, који су кључни за енергетску безбедност многих земаља. Међутим, политичке тензије и економске санкције могу утицати на функционисање железница и имати последице по светску привреду.

Транссибирска железница представља најдужу железничку пругу на свету и пружа се кроз целу Русију, повезујући Москву са руским Далеким истоком и Јапанским морем. Она је изграђена између 1891. и 1916. године и дуга је око 9,289 километара. Транссибирска железница игра кључну улогу у превозу путника и робе широм Русије, као и у међународној трговини, повезујући Русију са многим азијским земљама.

Повезани чланци:

Портал Компас Инфо посебну пажњу посвећује темама које се тичу друштва, економије, вере, културе, историје, традиције и идентитета народа који живе у овом региону. Желимо да вам пружимо објективан, балансиран и прогресиван поглед на свет око нас, као и да подстакнемо на размишљање, дискусију и деловање у правцу бољег друштва за све нас.