У оквиру националног павиљона Србије, под слоганом „We speak organic“, српски органски произвођачи представили су широк производни асортиман од свежег, сушеног и замрзнутог воћа и поврћа, воћних пиреа, до производа од житарица, органских тестенина, воћних намаза и органског меда.
Сајам је одржан у немачком граду Нирнбергу
На сајму, који је од 13. до 16. фебруара одржан у Немачкој, представило се осам српских компанија на павиљону Србије, и то „Menex“ и „MDDP Janić“ из Крушевца, „Eco Agri Serbia“ из Беле Цркве, „Frutorga“ из Прокупља, „Medino“ из Крњева, „ITN GROUP“ из Београда, ”Es Comerc“ из Пријепоља и “DPA Promet” из Ариља.
„Овогодишњи сајам угостио је 2.550 излагача из 94 земље света и био је прилика за наше компаније да разговарају са светским дистрибутерима, малопродајним ланцима и увозницима из сектора огранске производње који је показао да је отпоран на кризу“, каже Бојана Лаловић из Центра за организацију сајмова Привредне коморе Србије (ПКС).
Домаће фирме склопиле послове у вредности 8 милиона евра
„Прве анализе учешћа компанија из Србије на највећем специјализованом Међународном сајму органске хране Biofach, показују да су домаће фирме имале више од 900 B2B састанака са купцима из региона, али и из Немачке, Француске, Холандије, Швајцарске, Белгије, Пољске, САД, Канаде, а вредност уговорених извозних послова процењује се на више од осам милиона евра уз потписане уговоре“, истакла је Лаловић.
Ове године је први пут организована и студијска посета сајму органске и природне козметике “VIVANESS” који се одржава у оквиру сајма “Biofach”. “VIVANESS” је посетило шест произвођача органске и природне козметике из Србије: “All Nut”” MNS”, “Najbolje iz prirode”, Amelles kozmetika”, „Matrina cosmetics” и “Royal Balm”.
Учешће и на сајму „VIVANESS“ у оквиру „Biofacha“
Око 35.000 посетилаца из 128 земаља присуствовало је водећем светском сајму органске хране „Biofach“ и Међународном сајму природне и органске козметике “VIVANESS”.
Овогодишњи наступ организован је под слоганом „We speak organic – Оrganic product from Serbia – Тradition Transformed into Innovation” уз подршку Привредне коморе Србије и Развојне агенције Србије у сарадњи са Швајцарским програмом за промоцију извоза (SIPPO) и Националном асоцијацијом „Serbia Organica“.
Иако заузима тек око један одсто укупног светског тржишта хране, органски производи постају све траженија роба у свету и све је значајније учешће ових производа у светским трговинским токовима. Подаци показују да се органска производња у Србији 2023. години одвијала се на укупној површини од око 45.000 хектара, било да се ради о производима који су већ сертификовани или онима који су у процесу добијања сертификата за органски производ.
На штанду Србије, уз подршку Швајцарског програма за промоцију извоза (SIPPO) организовани су и састанци домаћих произвођача са мултистејкхолдерима, под називом Partnership for Sustainability – „Партнерство за одрживост“.
У саопштењу Привредне коморе Србије наводи се да су домаће компаније које су учествовале на Међународном сајму органске хране „Biofach“ у Нирнбергу уговориле послове чија вредност премашује осам милиона евра.