Почетна » Слободна зона » Кинески BYD најавио револуционарне батерије за аутомобиле

Примена од 2027. године

Кинески BYD најавио револуционарне батерије за аутомобиле

​Пут до комерцијализације solid-state батерија (батерија у чврстом стању) у аутомобилској индустрији траје много дуже него што се очекивало, али све већи број произвођача аутомобила убрзано развија ове напредне батерије за своје следеће генерације електричних возила. Међу њима је и кинески див BYD, који сада открива да ће његове solid-state батерије бити пуштене у продају 2027., док се њихова масовна употреба очекује 2030. године.

Током викенда одржан је Кинески самит о иновацијама и развоју solid-state батерија, а током догађаја, технички директор BYD-ове фирме за литијумске батерије, Сун Хуајун, открио је да ће њихове solid-state батерије користити сулфидне електролите. Није рекао на колику густину енергије BYD циља, али прошле године је компанија започела пилот производњу батерија од 20 Ах и 60 Ах.

Примена

Њих би BYD могао да користи од 2027. за своја електрична возила средње и високе класе. Како би ове напредне батерије постајале јефтиније за производњу, BYD би их онда уводио у своја приступачнија електрична возила између 2030. и 2032. године, извештава „CarNewsChina“. Дугорочно, компанија очекује да ће коштати отприлике исто као и постојеће технологије батерија.

Међутим, то не значи да је крај близу за друге врсте батерија. Говорећи на истом догађају, главни аутомобилски инжењер BYD-а, Лиан Јубо, рекао је да ће литијум-гвожђе-фосфатне (ЛФП) батерије остати актуелне следећих 15 до 20 година, напомињући да ће остати важне за приступачна електрична возила.

Многи други кинески произвођачи аутомобила марљиво раде на solid-state батеријама. У октобру прошле године, из Cheryja су открили да тренутно имају прототипове solid-state батерија с густином енергије од 400 Wh/кг, те да се очекује повећање на 500 Wh/кг. Планирају да инсталирају ове нове батерије у аутомобиле 2026. године пре почетка масовне производње 2027. године. Chery тврди да би ове батерије његовим електричним возилима могле да омогуће домет до 1500 км с једним пуњењем.

И „традиционалне марке“ увелико раде на развоју оваквих батерија. На пример, и Тојота и Нисан су уложили велика средства у „чврсте батерије“ и планирају да их избаце на тржиште у наредним годинама, преноси „АутоБлог“.

Припремила редакција Компас инфо
Повезани чланци:

Портал Компас Инфо посебну пажњу посвећује темама које се тичу друштва, економије, вере, културе, историје, традиције и идентитета народа који живе у овом региону. Желимо да вам пружимо објективан, балансиран и прогресиван поглед на свет око нас, као и да подстакнемо на размишљање, дискусију и деловање у правцу бољег друштва за све нас.