За оне који су тек положили возачки испит у Србији, вероватно следе две године пробне дозволе, ограничења и забрана вожње ноћу? Ипак, постоји могућност да пробна возачка дозвола постане прошлост.
Уколико се то догоди, возачи који су тек положили би могли слободно да возе и по иностранству, што је до сада било немогуће. Уместо возачке дозволе за почетнике, нови возачи би одмах добијали стандардну дозволу, али са посебним кодом.
Нови Закон о безбедности саобраћаја Србије доноси озбиљне промене – од трајног одузимања возила, паметних камера које аутоматски пишу казне, до нулте толеранције на алкохол. Ипак, грађане највише занима до каквих ће промена доћи када је у питању пробна возачка дозвола.
Шта кажу грађани:
“Па као неко ко има ћерку која је скоро положила мислим да је то исправна одлука. Треба младима омогућити што лакше и што брже доћи до неких ствари и омогућити им да могу да возе и преко и код нас. Наравно уз законска ограничења која су исправна и правилна“.
„Мислим да је то у реду. А за вожњу у иностранству опет сматрам да је потребно неки период да се прво вози у Београду и Србији па тек онда да се пређе у иностранство“.
„Искрено, нисам баш за то јер мислим да би требало мало времена да се стекне искуство и самопоуздање“.
„Па хвала Богу, требало би већ јер нема смисла да неко ко научи да вози и као ограничавају га нешто и смарају га. Биће то добро“.
Припема се један од највећих закона
Важећи закон о безбедности саобраћаја из 2009. године до сада је промењен чак 18 пута. Сада се пише потпуно нови. План је да се до априла заврши нацрт. Након тога следи јавна расправа. Из МУП-а кажу да ће то бити један од највећих закона у српском правосуђу. Циљ је да буде реалан, примењив и у складу са европским стандардима.
„Желимо да пробну заменисмо са класичном возачком дозволом која ће имати код“.
Аутомобил возача са пробном возачком дозволом мора да има налепницу „П“ са предње и задње стране, и та законска регулатива доношењем новог закона остала би највероватније у употреби.До промене ће ипак можда доћи када је у питању снага мотора.
До сада је почетницима било дозвољено да возе аутомобиле са мотором јачине до 80 киловата. Убудуће би могло да се деси да такво ограничење не постоји.За такву промену су делом заслужна и електрична возила и хибриди који се све више купују у Србији, а снага њихових мотора је нешто већа.
“Желимо да сва та, да кажемо ограничења преиспитамо. Желимо да направимо неке погодности за младе возаче и ван наше земље“, преноси Б92.