Почетна » Наука » Како рециклажа литијум-јонских батерија може променити индустрију

Значај рециклаже батерија за очување природних ресурса

Како рециклажа литијум-јонских батерија може променити индустрију

Aurubis AG и аустралијска компанија за материјале и технологије батерија Talga Group Ltd потписали су развојни споразум за производњу анода од рециклираног графита из литијум-јонских батерија.

Тестови са првим серијама Aurubis материјала из литијум-јонских батерија показали су веома обећавајуће резултате. Циљ развојног пројекта је да се Talga технологија прошири на све Aurubis графитне сировине кроз ближу сарадњу између две компаније.

Сарадња Aurubisa и Talge

Експертиза Aurubisa у рециклажи сложених материјала биће допуњена Talginim иновативним технологијама обраде графита и производње анода. Партнери планирају да финализују овај развој до 2025. године, а пројекат је покренут због све већег интересовања купаца за рециклиране графитне аноде.

Гранит
Foto: Aurubis 

Aurubis и Talga прате стратешки приступ задржавању вредног графита у процесу како би успоставили европски ланац снабдевања за овај важан материјал, који је кључни фактор за индустрију батерија.

Процес рециклажe Aurubisa

Aurubisоv процес рециклажe који се фокусира на литијум генерише висококвалитетни графит. Aurubis извлачи драгоцене метале као што су литијум, никл, кобалт, манган и графит користећи хидрометалуршки процес, са високим приносима од око 95% у просеку за све метале.

Метали добијени у Aurubisovom процесу рециклажe могу се користити за нове батерије и друге производе.

Графит у литијум-јонским батеријама

Графит чини око 30% литијум-јонских батерија. Aurubis екстрахује графит у концентрату са високом чистоћом од преко 90% угљеника користећи свој ефикасан и патентирани процес рециклажe батерија. Мултиметални произвођач успешно је тестирао свој процес у пилот постројењу у Хамбургу и тренутно гради демонстрационо постројење.

Talgina улога у развоју анода

Talga ће очистити графитни концентрат који обезбеђује Aurubis и прерадити га у материјал спреман за аноде користећи своје патенте технологије обраде рециклираног графита и производње анода, модификоване из пројекта природног графита из Шведске.

Коментари лидера компанија

Инге Хофкенс, COO Aurubиса за мултиметалну рециклажу, коментарисао је: „Сматрамо да је ово партнерство важна прилика. Са рециклираним графитом задржавамо кључни материјал за батерије у процесу.

Рециклирање батерија
Foto: Tech Xplore

Циљ је повећати независност ЕУ од страних ланаца снабдевања графитом и поставити темеље за огромне уштеде CO2 — као што смо то учинили са бакром.“

Мартин Филипс, CEO Talge, рекао је: „Задовољни смо што смо партнери са Aurubисом на развоју комерцијалног производа од рециклираних анода. Ово партнерство је у складу са нашом широм амбицијом да произведемо материјале за батерије који омогућавају најодрживије батерије на свету.“

Значај графита за индустрију батерија

Графит је кључни енергетски интензиван улазни материјал за производњу батерија; већином се производи у Кини.

Производња синтетичког графита је веома енергетски интензиван и један је од највећих емитера CO2 код батерија. Стога процес рециклажe има велики потенцијал за смањење CO2 у брзо растућем тржишту производње батерија, где су сви познати процеси производње батерија засновани на графиту.

Подстицаји ЕУ за рециклажу батерија

ЕУ подстиче пројекте рециклажe батерија кроз бројне политике. Закон о критичним сировинама поставио је циљ да до 2030. године 25% годишње потрошње стратешких сировина (које укључују графит) долази из рециклираних извора.

Поред тога, ЕУ регулатива о батеријама поставила је амбициозне циљеве за произвођаче батерија: укупна ефикасност рециклажe литијум-јонских батерија мора бити најмање 70% до краја 2030. године. Рециклажа потрошеног графита може постати значајна основа за постизање ових захтева.

Значајан корак напред у рециклирању батерија

Aurubis је недавном изјавом известио о веома обећавајућим резултатима у тестовима својих нових метода рециклирања, користећи хидрометалуршки процес за екстракцију око 95% вредних метала као што су литијум, никл, кобалт, манган и графит из потрошених литијум-јонских батерија.

Ова иновација представља значајан корак напред у рециклирању батерија електричних возила, што је кључно за смањење еколошког утицаја ових технологија. Еколошки аспекти електричних возила су често предмет расправе.

Ефикасније методе рециклрања литијум-јонских батерија

Док електрична возила не производе загађење ваздуха током употребе, њихова производња и коришћење батерија које се ослањају на необновљиве ресурсе, попут ретких метала, постављају изазове за животну средину.
Истраживачи широм света раде на развоју ефикаснијих метода рециклирања ових батерија, како би се смањио њихов еколошки отисак.
На Универзитету Рајс, научници су постигли успех у екстракцији вредних метала путем брзог загревања, док су истраживачи из Националне лабораторије Оук Ридж предложили решење које укључује комбиновање потрошених батерија у систем за складиштење енергије великих размера.
Ове методе могу значајно допринети смањењу отпада и поновној употреби ресурса. У закључку, рециклирање батерија електричних возила не само да помаже у очувању природних ресурса, већ и у смањењу негативног утицаја на животну средину. Како се технологије развијају, очекује се да ће се повећати ефикасност и доступност рециклирања ових важних компоненти електричних аутомобила.

Извор: aurubis.com, benchmark.rs

Превод и припрема: Редакција Компас инфо
Повезани чланци:

Портал Компас Инфо посебну пажњу посвећује темама које се тичу друштва, економије, вере, културе, историје, традиције и идентитета народа који живе у овом региону. Желимо да вам пружимо објективан, балансиран и прогресиван поглед на свет око нас, као и да подстакнемо на размишљање, дискусију и деловање у правцу бољег друштва за све нас.