Деца више не желе да постану наставници, лекари и бизнисмени већ инфлуенсери, показало је ново истраживање телекомуникацијске компаније „БТ Група“.
Истраживање, које је објавио „Дејли мејл“, испитивало је амбиције најмлађих у овој години у односу на 2000. годину.
Студија је показала да је на резултате утицала популарност интернета током година, при чему су деца од 11 до 15 година навела професије које се баве друштвеним медијима као неке од најпожељнијих.
Девојчице су 2000. године наводиле да желе да постану учитељице, докторке, адвокати, психолози и медицинске сестре, а дечаци су истицали занимања попут менаџера, инжењера, лекара и спортиста.
Према резултатима овогодишњег истраживања, четири од пет најбољих послова које су навели дечаци су везани за СТЕМ (технологија, инжењеринг и математика), укључујући дизајн видео-игара и софтверски инжењеринг.
Директорка за друштвени утицај у „БТ Групи“Викторија Џонсон рекла је да у поређењу са дечацима, многе девојчице сматрају да каријере у области технологије нису за њих.
Студија је такође показала да више од 51 одсто испитаних девојчица верује да технолошке каријере више одговарају дечацима, а скоро 78 одсто сматра да нема довољно женских узора у технолошкој индустрији.
Занимања која привлаче пажњу данашње деце су она која укључују технологију, креативност и иновације. Програмирање, дизајн, наука о подацима и инжењеринг су само нека од занимања која су високо цењена у савременом друштву. Осим тога, занимања у области здравства, као што су лекари и медицинске сестре, остају стално популарна због своје важности и потребе у друштву. Уметност и забава такође нуде разноврсне могућности за децу која теже креативном изражавању, било кроз глуму, музику или писање. Са друге стране, постоји забринутост да се деца данас превише штите и да немају довољно обавеза, што може утицати на њихову способност да се суоче са изазовима које носе ова занимања.