Занимљиво је одакле зло долази, како се манифестује, како се реализује како би људи препознали да ли око њих постоји нека опасност, нагласио је редитељ.
Редитељ Лордан Зафрановић каже да филмови о Холокаусту, попут остварења „Зона интереса“ о највећој људској бруталности за време Другог светског рата, који је освојио Оскара за најбољи страни филм, освајају то вредно филмско признање због страха да се то не понови.
Он је за Танјуг рекао да је анализа зла за филм и драму увек погодна и интригантна.
„Занимљиво је одакле зло долази, како се манифестује, како се реализује како би људи препознали да ли око њих постоји нека опасност“ нагласио је Зафрановић.
Говорећи о филму „Дјеца Козаре“, који се бави злочинима који су почињени у Јасеновцу, и избору глумаца за ово остварење, Зафрановић је истакао да глумац треба да буде професионалац како би дочарао све страхоте страдања у логору у Јасеновцу.
„То су увек ликови који су интересантни и које треба из нечег направити и гледаоци треба да страхују за њих, да се вежу за њих, да их интересује њихова судбина и да препознају да је то нешто што је животно и савремено. Ми узимамо тему из 1941. и 1945. године, али је реализујемо као да се она дешава данас, као да је то нешто што се понавља“, објаснио је редитељ.
Зафрановић каже да се сценарио за „Дјецу Козаре“ од 1986. године, када је настао, па до данас доста променио када је реч о естетици, истакавши да су сада видео могућности и технике снимања и обраде филма много боље него раније.
На питање да ли је филм „Дневник Диане Будисављевић“ нешто променио у отпору кинематографских професионалаца у односу на тему Јасеновца, редитељ каже да то није остварење о познатој хуманитарки која је од спасавала децу од сигурне смрти.
„То је филм о логору у Јасеновцу, који говори о злу који се десио од 1941. до 1945. године, као и о држави која је то реализовала и о законима који су довели до тога да се може убијати без кажњавања и санкција“.