Истраживања показују да Google Search претрага све више и брже губи утицај међу корисницима, посебно млађом генерацијом.
О овом тренду се недавно доста причало, а сада су се појавиле додатне информације о томе шта се дешава са претрагом на којој је Google изградио своју интернет империју. Према недавном истраживању, Google-оv удео на тржишту претраживача први пут након 2015. године пао је испод 90%. Иако Google и даље доминира, овај пад показује да се традиционална претрага суочава са све већим изазовима.
Зашто корисници напуштају Google Search претрагу?
Чак 76% испитаника жали се да су резултати претраге претрпани рекламама, што нарушава корисничко искуство, посебно приликом тражења информација о производима. У последње време Google је стварно претерао са бомбардовањем комерцијалног садржаја на најпопуларнијим сервисима, као да губи осећај за добру меру, што се сада враћа као бумеранг ефекат и доводи до одласка традиционално лојалних корисника.
Лош квалитет информација
Велики број корисника, њих 66%, сматра да су информације добијене путем Google претраге мање поуздане и да је теже пронаћи релевантне изворе.
Непрактичност
42% испитаника наводи да Google претрага постаје све мање корисна у свакодневном животу.
Шта користе уместо Google претраге?
Истраживање је показало да се више од половине корисника окреће AI алатима (попут ChatGPT-а) и друштвеним мрежама (као што је TikTok) за проналажење информација. Ова промена показује да млади све више дају предност интерактивним и визуелним начинима претраге, уместо традиционалних текстуалних резултата.
Google има одговор: AI мод
Свестан ових изазова, Google је представио AI мод за своју претрагу.
Ова функција омогућава корисницима да постављају питања директно AI-у, који ће прикупити и сажети информације уместо традиционалног коришћења кључних речи.
Тренутно је AI мод доступан само Google One AI Premium корисницима, али питање је да ли ће ова новина успети да врати кориснике, преноси LTN.