Гомила налога на друштвеним мрежама користила је мрежу Мета да промовише фиктивну политичку групу за заступање која је покушала да регрутује конзервативне кандидате да се кандидују као независни. Као последица кампање које су се инфилтрирале кроз платформу уочи избора 2024.
Мета је уклонила десетине налога и страница на друштвеним мрежама. У питању су налози који су подржавали пројекат Патриотс Ран, групу која је наводно била национална организација.
Операција утицаја на друштвене мреже, једна од шест које је Мета оборила, илуструје претње са којима се суочавају онлајн платформе док се припремају за изборе 2024. Заједно са домаћим актерима, страни актери, укључујући Русију, обнављају напоре да утичу на политички дискурс у Сједињеним Државама, наводи Мета.
„Те кампање често имају за циљ да појачају поруке од стварних људи, било да су то политичари, новинари или утицајни људи, а затим да дођу до њихове публике”, рекао је Давид Аграновиц, један од директора Мете.
Пројекат Патриотс Ран направио је налоге за лажне Американце који су објављивали садржаје о локалним спортским тимовима, догађајима и ресторанима како би изгледали аутентично, наводи Мета.
Мрежа налога, од којих је неке прибавио један бангладешки ентитет, повећала је критике на рачун „републиканске и демократске елите” и објавила је о темама као што су „Бог”, „оружје” и „илегални имигранти”, саопштила је компанија.
Група је такође управљала веб локацијама и најмање једним налогом на Икс. Према подацима компаније, 16 страница на Фејсбуку имало је 1.700 пратилаца, док су три Инстаграм странице повезане са кампањом имале 2.300 пратилаца.
Налози потрошили 50.000 долара за огласе
Мета је такође онемогућила 12 Фејсбук група и 96 Фејсбук налога повезаних са тим напором, а током њихове кампање потрошили су око 50.000 долара на огласе на Метиним друштвеним мрежама.
И представници и учесници Трампове кампање саопштили су да су хаковани након што је објављен интерни документ кампање којим се проверава републикански потпредседнички кандидат Џеј Ди Венс. Страни оперативци све више циљају на новинаре и јавне личности у покушајима да дају кредибилитет повољним наративима. Мета је такође уклонила четири руске кампање страног утицаја које су имале за циљ да поткопају Украјину.
Док су руске кампање утицаја — укључујући упорну операцију Допелгангер — објављивале о разним темама, од 2022. су се концентрисале на рат у Украјини. Једна руска кампања циљала је публику у Европској унији и Сједињеним Државама са наративима о жртвама међу украјинским војницима и тврдњама да украјинска влада није успела да заштити свој народ, наводи Мета, a преноси Washington Post.