Виши суд у Београду је потврдио да професор Кавчић није нарушио пословни углед и кредитну способност издавачке куће Клет изјавом да немачке издавачке куће боље пролазе зато што ти издавачи коруптивно делују на професоре и наставнике.
Ову пресуду је Виши суд у Београду донео у другостепеном поступку, по жалби издавачке куће Клет на ослобађајућу првостепену пресуду Трећег основног суда у Београду.
Потврђена првостепена пресуда
То практично значи да је Виши суд потврдио ослобађајућу пресуду Трећег основног суда, као и да је жалбу издавачке куће „Клетт“ оценио као неосновану. Ова пресуда је коначна и више се не може побијати у кривичном поступку.
У образложењу пресуде Вишег суда у Београду се, између осталог, наводи да је Трећи основни суд на основу објективних мерила поступања окривљеног професора Кавчића, приликом давања поменуте изјаве, правилно утврдио, а намера окривљеног, није било нарушавање пословног угледа или умањење кредитне способности приватног тужиоца, већ да је намера окривљеног била залагање за што ширу доступност образовања и виског квалитета истог, као и борба против могућих штетних последица по образовање, при чему се професор Александар Кавчић и другачијим изјавама, на други начин, залагао за постизање овог циља.
Кавчић не одустаје од својих ставова
Из Фондације Алек Кавчић наводе да је професор Кавчић истакао да и по високу цену одласка у затвор, што је прописана казна за кривично дело које му је ИК Клет ставило на терет својом приватном тужбом, не одустаје од својих изнетих ставова и виђења стања у образовању и издаваштву уџбеника и односа према професорима.
„Прихватам ризик и притисак који издавачи врше путем парничних тужби против мене, као и кривичним пријавама, односно покретањем неоснованих кривичних поступака и искрено верујем у истину, правду и борбу против аномалија у друштву“, додао је професор Кавчић осврћући се на одлуку суда.
Он је такође додао да ће наставити своје залагање да циљ образовања буде знање, а не профит.
„Уверен сам да ћу својим примером показати како родитељима, тако и наставницима, а нарочито наставно-научним већима и директорима школа, да је исправно ставити у фокус добробит ђака и омогућити им фер услове за стицање знања“, каже Александар Кавчић.