Почетна » Економија » Да ли ће BYD постати водећи произвођач електричних аутомобила на тржишту?

BYD добија инвестиције вредне милијарде евра

Да ли ће BYD постати водећи произвођач електричних аутомобила на тржишту?

BYD Европа, кинески произвођач аутомобила подржан од стране Ворена Бафета, поставио је храбар циљ: да надмаши Teslu, Volkswagen и Stellantis и постане највећи продавац батеријских електричних возила (BEV) у Европи до краја овог десетлећа.

Председник BYD за Европу, Мајкл Шу недавно је поделио амбициозне планове компаније током „Самита будућности аутомобила“ Financial Times-a.

Foto: Handelsblatt / Majkl Šu

„Ми смо уверени да бисмо могли бити у водећем положају,“ изјавио је Шу. „Улазимо у следећу фазу како бисмо одлучили о огромној инвестицији у ЕУ, инвестицији вредној милијарде евра.“

Стратегија BYD-a укључује значајне инвестиције у фабрике, дилерске центре и маркетинг

Кључни елемент њиховог плана је модел по нижој цени заснован на моделу Seagull, који тренутно кошта мање од 10.000 долара у Кини. Европска верзија овог модела очекује се да ће коштати мање од 20.000 евра.

Foto: Wheelsboy / BYD Seagull

Европско тржиште аутомобила је изузетно конкурентно, а амбиције BYD-a привукле су пажњу лидера индустрије. Прошле године, компанија је привремено престигла Teslu као највећи бренд електричних возила на свету. Приватно, западни лидери индустрије сматрају BYD значајном претњом европским произвођачима аутомобила.

Кинески произвођачи користе субвенције

Међутим, Брисел тренутно истражује да ли кинески произвођачи аутомобила користе субвенције како би смањили цене возила.

Очекује се да ће ова истрага довести до повећања царина на увозне моделе.

Шу је нагласио да је стратегија BYD-a производња аутомобила „у Европи за Европу.“ Производњом локално, компанија циља да избегне казне и ублажи логистичке изазове с којима се суочавају произвођачи аутомобила који увозе возила из Кине.

BYD већ гради нову фабрику у Мађарској, која ће почети да производи своје прве аутомобиле следеће године.

Foto: BYD

Додатно, компанија активно истражује локације за другу фабрику. Поред батеријских електричних аутомобила, BYD планира да продаје и производи плаг-ин хибридна возила у Европи. Спора инсталација инфраструктуре за пуњење у региону чини плаг-ин хибриде практичним избором.

И поред својих амбиција, тржишни удео BYD-a у сегменту батеријских електричних аутомобила на Западу Европе био је само 1,7% у првом кварталу 2024. године, према истраживању „Schmidt Automotive Research“, цитираном у Financial Times-u.

Током конференције Financial Times-a, високи извршни директори компанија Nissan, Peugeot, Volkswagen и Hyundai признали су жестоку конкуренцију коју представљају кинески произвођачи аутомобила, посебно у напредној технологији батерија.

Foto: Engineering

BYD је ипак доживео пад од 42% у укупној испоруци електричних возила у прва три месеца 2024. године у поређењу са последњим кварталом 2023. године. Овај пад био је резултат опадајуће потражње и повећане конкуренције на домаћем тржишту BYD-a.

BYD жели да постане водећи продавац електричних аутомобила

Иако је BYD престигао Teslu у продаји електричних возила током последњег квартала 2023. године, Тесла се опоравила прошлог месеца, објавивши продају од 386.810 возила у првом кварталу 2024. године – више од свог кинеског ривала, али испод очекиваних 450.000 јединица.

„BYD циља да постане водећи продавац BEV-а у Европи“ оригинално је креиран и објављен од стране Мotor Financе Online-a, бренда у власништву Golbal Data.

Извор: finance.yahoo.com

Превод и припрема: Редакција Компас инфо
Повезани чланци:

Портал Компас Инфо посебну пажњу посвећује темама које се тичу друштва, економије, вере, културе, историје, традиције и идентитета народа који живе у овом региону. Желимо да вам пружимо објективан, балансиран и прогресиван поглед на свет око нас, као и да подстакнемо на размишљање, дискусију и деловање у правцу бољег друштва за све нас.