Почетна » Економија » Брисел планира нова ограничења кинеским компанијама

Желе да заштите тржиште

Брисел планира нова ограничења кинеским компанијама

Брисел планира да присили кинеске компаније да пренесу своју интелектуалну својину европским предузећима како би могле да добију субвенције ЕУ, у оквиру строжег трговинског режима везаног за чисте технологије.

Да би кинеске компаније могле да добију субвенције за развој батерија у оквиру предстојећег конкурса ЕУ вредног милијарду евра који ће бити расписан у децембру, мораће да имају фабрике у Европи и да деле технолошко знање са локалним компанијама, наводе званичници у Бриселу. По њима, овај модел би у будућности могао да буде пренет и на друге врсте субвенција које одобрава ЕУ.

Нови критеријуми које ЕУ захтева, представљају део оштријег става Уније према Кини. Посебно када су у питању компаније које подлежу строгим еколошким регулативама. На тај начин Брисел, између осталог, планира да заштити своје тржиште од јефтиних и загађујућих увозних производа.

Царине на кинеска електрична возила која се производе у Кини, до прошлог месеца су износиле 10 одсто. Након тога је Европска комисија одлучила да их повећа за до још 35 одсто. Увођењем ових царина такође су уведени строжи критеријуми за субвенционисање производње водоника. Тако да се сада захтева да највише 25 одсто компоненти које се користе за производњу водоничних електролизатора буде произведено у Кини.

Трампов долазак на власт преусмериће Кину ка Европи

Уколико Трамп уведе царине од 60 одсто на увоз кинеских производа, Кина ће вероватно морати да се окрене неком новом тржишту попут Европске уније.

У вези са тим, истраживачица Центра за европску реформу Елизабета Корнаго рекла је да Комисија „покушава да пронађе бројне идеје“ како би ојачала своју трговинску одбрану „против могућег таласа или преусмеравања трговинских токова из Кине према Европи“, преноси Фајненшл тајмс.

Иако би ове нове мере требало да заштите европско тржиште, чини се да се ствари не одвијају сасвим у том правцу.

Овакве мере подстакле су кинеске компаније које се баве производњом батерија, попут ЦАТЛ-а, да отворе своје „гигафабрике“ на територији ЕУ. С друге стране, домаће европске компаније попут Нортволта, на ивици банкрота.

Корнаго је упозорила да би Брисел оваквим ставом према Кини могао да има контраефекте на европско тржиште, посебно у вези са смањењем емисије штетних гасова.

„Привремено уводите трговинску заштиту која личи на подршку иновацијама… како бисте подржали своју индустрију, али то не смањује цене за потрошаче“, рекла је она. Та мера би могла створити „ниво конфузије у вези с тим шта би европски аутомобилски сектор требало да ради како би растао и конкурисао са Кином“, преноси Фајненшл тајмс.

Извор: Нова економија

Припремила редакција Компас инфо
Повезани чланци:

Портал Компас Инфо посебну пажњу посвећује темама које се тичу друштва, економије, вере, културе, историје, традиције и идентитета народа који живе у овом региону. Желимо да вам пружимо објективан, балансиран и прогресиван поглед на свет око нас, као и да подстакнемо на размишљање, дискусију и деловање у правцу бољег друштва за све нас.