Кинески теретни брод који превози робу вредну око 200 милиона долара – соларне панеле, батеријске системе и производе електронске трговине – испловио је ка Великој Британији новом арктичком рутом, што наглашава настојање Пекинга да диверзификује глобалне трговинске путеве у условима геополитичких тензија и поремећаја у поморском саобраћају, преноси „Caixin“.
Путовање бродa „Istanbul Bridge“
Брод Istanbul Bridge испловио је у уторак ујутро из луке Нингбо-Жоушан, са одредиштем лука Феликстоу – највећа контејнерска лука у Великој Британији. Са капацитетом од скоро 4.900 контејнера, очекује се да ће брод завршити путовање за само 18 дана преко Североисточног пролаза кроз Арктички океан.

Прва арктичка контејнерска линија између Кине и Европе
Покретање такозваног „Кина–Европа Арктик експреса“, прве арктичке контејнерске руте која повезује Кину и Европу, дешава се у тренутку када су традиционални трговински путеви све више оптерећени.
Ратови, блокаде и геополитички спорови пореметили су железничке линије кроз Источну Европу и приморали превознике да плове око афричког Рта добре наде, чиме су време транспорта продужили на 40, па чак и 50 дана.
Пекинг промовише Арктик као нови стуб трговине
Кинески званичници већ дуго промовишу арктичку пловидбу као нови стуб глобалне трговине. Портпарол Министарства спољних послова Лин Ђијан изјавио је прошле недеље да Пекинг жели да сарађује са Русијом и другим арктичким актерима „како би се унапредио одрживи развој Арктика и очувaли мир и стабилност“.