Атмосферски четвороцилиндрични мотор запремине 1.5 литара осмишљен је као продуживач домета за електрична возила.
Упркос снажном фокусу ауто-индустрије на електрична возила, моторе са унутрашњим сагоревањем није лако угасити.
Компаније и даље улажу милијарде у њихов развој, а румунска фирма Хорс Пауертрејн, позната по мотору који ради на течни нафтни гас, представила је још један мотор који може претворити ЕВ у возило са продуженим дометом.
Атмосферски мотор, назван C15, невероватно је мали. Димензије су му свега 50 x 55 x 27 центиметара, са запремином од 1.5 литара.
У тој „кутији“ величине кофера смештени су генератор, инвертер, издувни систем и систем за хлађење. Развија до 94 коњске снаге.
Дизајниран је тако да се интегрише са постојећим електричним погонима и пуни батерију. Мала величина омогућава му да стане хоризонтално или вертикално, у предњи или задњи део електричних аутомобила Б или Ц сегмента, без већих модификација.
Постоји и турбо верзија мотора која развија до 161 КС. Хорс је тај агрегат концепирао за већа путничка возила Д-сегмента и лака комерцијална возила.
Према наводима компаније, мотор испуњава Еуро 7 стандарде.
„ЕВ модели са продуженим дометом су најбрже растућа категорија погона на многим светским тржиштима“, рекао је Матијас Ђанини, извршни директор компаније Хорс Пауертрејн.
Пошто је будућност електричних возила и даље неизвесна, произвођачи се све више окрећу хибридима и системима за продужење домета.
Међу њима је и Хјундаи који планира да 2026. лансира електрични аутомобил са продуженим дометом.
Ови мотори не морају бити велики или снажни да би допуњавали батерију. Они могу радити на ефикасном броју обртаја који штеди гориво и смањује бригу возача о домету.
ЕВ модели са продуживачима домета можда су мост који је произвођачима потребан за потпуни прелазак на електричне аутомобиле.