Стајање у аутобусу или метроу је једна ствар, али да ли бисте икада разматрали да стојите током лета?
Према писању EuroWeekly News, неке буџетске авио-компаније у Европи наводно разматрају увођење полустојећих, седластих седишта на кратким летовима већ од 2026. године.
Ова неконвенционална седишта, позната под називом Skyrider 2.0, представљена су 2018. године од стране италијанског произвођача седишта за авионе – компаније Aviointeriors.
Седишта за стајање – више путника, мање тежине
Ова стојећа седишта, која би била понуђена по нижој цени од класичних седишта, планирана су за летове који трају до два сата. Верује се да би омогућила повећање броја путника у авиону и до 20 одсто.
Чак и са више путника, ове седишта би учинила авионе знатно лакшим, јер свако тежи упола мање од обичног седишта. Мања тежина авиона значи мању потрошњу горива, што потенцијално доноси и мањи утицај на животну средину.
Удобност у другом плану
Ипак, ово нису најудобније опције када се налазите хиљадама метара у ваздуху. За разлику од класичних седишта на којима путници могу да одморе тело, ова седишта захтевају да путници ангажују мишиће трупа и ногу како би остали у усправном положају.
Причвршћивање је предвиђено помоћу појасева у стилу сигурносних упртача, а седишта се не могу обарати.
Нема званичних потврда
До тренутка објављивања вести, ниједна авио-компанија званично није потврдила да ће уградити Skyrider 2.0 седишта у своје авионе.
Након спекулација да ће популарна ирска авио-компанија Ryanair почети да користи ова компактна седишта, компанија је у петак за EuroNews изјавила да „нема такве планове“.