Профити немачког аутомобилског гиганта Мерцедес пали су у петак јер је продаја њиховог новог асортимана електричних возила нагло опала. Порше је одустао од својих продајних циљева за аутомобиле на батерије због слабе потражње купаца.
Форд губи скоро 50.000 долара (39.000 фунти) на сваком електричном аутомобилу који прода, док су Теслини профити пали за 45%. У међувремену, произвођачи батерија као што је немачка Варта су на ивици пропасти.
Индустрија електричних аутомобила је на ивици колапса
Последњих дана постало је јасно да је индустрија електричних аутомобила на ивици колапса. Стотине милијарди евра, долара и фунти су уложене у ову индустрију од стране политичких лидера и субвенционисаних група које их окружују – и свакако је време да буду одговорни за огромне количине новца пореских обвезника које су протраћене.
Проблеми у Мерцедесу
Само у последњих неколико дана, стигле су лоше вести од произвођача аутомобила. Мерцедес, компанија коју је основао Готлиб Дајмлер, а која је пионир у производњи аутомобила на бензин, сада се бори да понови тај успех у батеријској верзији.
Нето профит групе пао је за 21% у петак, углавном због пада продаје новог асортимана ЕВ-а. Раније током недеље, његов велики ривал Порше смањио је планове за своје електричне моделе.
Огроман пад профита у Форду
Преко океана, Форд је објавио да су профити пали за 35% у последњем кварталу због губитака у својој ЕV јединици. Тесла је снизио цене и понудио повољне финансијске услове како би оживео опадајућу потражњу.
Ситуација је још гора за произвођаче компоненти. Акције немачке Варте пале су за 70% током последњег месеца због извештаја да компанија можда мора бити спасена од банкрота након великих губитака на батеријама за хибридне спортске аутомобиле.
Ове недеље белгијска хемијска група „Umicore“ најавила је губитак од 1,6 милијарди евра (1,4 милијарде фунти), јер су произвођачи упозорили на опадајућу потражњу за електричним аутомобилима, те је одложила планове за фабрику за рециклажу батерија.
Списак се наставља
У стварности, биланс стања електричних аутомобила изгледа да је преплављен црвеним мастилом. Није тешко схватити зашто. Трошкови су превисоки, како су компаније попут Форда откриле, јер су електрични аутомобили много скупљи за производњу него традиционални бензински ривали, а са несташицама кључних материјала, цене стално расту.
Индустрија има превише капацитета, јер су компаније превише инвестирале у фабрике и дистрибутивне центре. Потражња за крајњим производом је почела да опада, јер су потрошачи све нервознији због технологије која може постати застарела. Трошкови осигурања и одржавања су се показали много вишим него што се очекивало за многе, када су возила заправо на путу.
А све то је било пре него што су Кинези ушли на тржиште са новим асортиманом јефтиних возила. Реч “крвопролиће” се превише користи у пословном новинарству. Али тренутно, можда је то једина одговарајућа реч да се опише стање западне индустрије електричних аутомобила.
Свакако је време да политичке главе почну да се котрљају због катастрофе која се сада развија. Доносиоци политика, под притиском индустријских и климатских лобистичких група, изабрали су овог „победника“ и потрошили огромне количине новца пореских обвезника на њега.
2019. Макрон је грандиозно најацио француско-немачки план
Године 2019. француски председник Макрон је грандиозно најавио француско-немачки план за доминацију у производњи батерија, са 700 милиона евра уложених од стране Француске и још 1 милијардом у Немачкој. ЕУ се поноси чињеницом да је 80 милијарди евра уложено у „ЕВ ланац вредности“ као део свог Зеленог договора, али када се књиге коначно отворе, вероватно неће изгледати добро.
Ситуација је још гора у САД-у
Бајденова администрација недавно је доделила скоро 2 милијарде долара у грантовима како би се поново покренула или проширила производња и монтажа ЕВ-а у осам држава, што делује као бацање доброг новца за лошим.
Понудили су десетине милијарди у субвенцијама од преко 7.000 долара по продатом возилу, и још више за изградњу инфраструктуре, укључујући један план од 7,5 милијарди долара за постављање пуњача који је завршио са само седам стварно изграђених (што изађе на преко милијарду долара за оно што је у суштини само утичница).
Чак и у овој земљи, где је наша политичка класа углавном била превише неспособна да подржи било који пројекат, новац је уложен у несрећни пројекат Бритисхволт, и остаје да се види колико ће коначно бити дато индијској Тати за њену нову фабрику батерија за ЕВ у Сомерсету.
Неки елитисти су одлучили да не слушају
Економисти су дуго упозоравали да нето нула пружа златну прилику за расипање и тражење ренте. Али неки елитисти су одлучили да не слушају. Требало би да почнемо да их сматрамо одговорнима. Лобисти су се залагали за субвенције, државни службеници су их подржавали, а министри финансија су ентузијастично сигнализирали врлину туђим новцем.
Али превише улагања ствара превелики капацитет. Тржишта су боља у одлучивању које технологије функционишу него политичари, и ако постоји стварна потражња за производом, нико не мора да добије грант да га произведе, јер ће потенцијални профити бити довољна мотивација.
Покољ у индустрији електричних аутомобила тек је почео и већ је коштао милијарде.