Почетна » Слободна зона » Недостатак прозора у тржним центрима тера вас да више трошите

Недостатак прозора у тржним центрима тера вас да више трошите

Низ малих породичних радњи стајале су једна поред друге, излажући своју робу кроз велике прозоре добродошлице. Онда се 1956. догодило нешто што је заувек променило то искуство куповине. Да ли сте се икад запитали зашто тржни центри немају прозоре?

Нови малопродајни формат упаковао је ужурбаност трговине у главној улици и поново га створио унутар веома велике кутијасте зграде која је – с намером – била без прозора.

Ера куповине без прозора

Рођење америчког тржног центра започело је еру куповине без прозора. Она је још увек ту. Стратегија је била паметна и мали детаљи у планирању. Од архитектуре кутије за ципеле без украса до биљака у саксији, пажљиво су осмишљени.

Ово су биле мере уштеде за оператере тржних центара које су такође осмишљене да утичу на посетиоце тржних центара да слободно троше. Вештачко осветљење настојало је да створи вечно дневно окружење. На овај начин, посетиоци тржног центра би остали дуже него што су очекивали и потрошили више него што би жељели.

„Још један разлог зашто тржни центри избегавају прозоре има везе са merchandisingom“, рекао је за ЦНН Бурт Флицкингер, стручњак за малопродају и генерални директор консултантске компаније за малопродају Strategic Resourse Group.

Мање прозора и више зидова, рекао је он, значило је више простора за трговце на мало да додају полице и шипке за складиштење својих производа и максимизирају продају по квадратном метру у својим продавницама које би иначе биле изгубљене у погледу на паркинг у тржном центру.

Али најскривенији разлог зашто тржни центри ограничавају прозоре могао би бити да купци изгубе појам о времену.

„Купци не могу да виде кишу или снежну олују која дува без прозора. Куповина без прозора ствара окружење потрошње без ометања“, рекао је Фликингер.

– Када људи имају осјећај безвремености и удобности, породице троше више јер се могу фокусирати само на продавнице и искуство тржног центра.

Структура традиционалног тржног центра била је или у облику слова Т, или у облику крста са четири сидрене продавнице са обе стране, рекла је Стефани Легиелски, потпредсједница истраживања у Међународном савету тржних центара.

„Када ходате око тог ‘Т’ све је окренуто ка вама. Као купац, ви непрестано гледате шта следи и супротстављате се ономе што се дешава у спољном свету“, рекла је она.

Мањи рачун за струју

Као додатни бонус, програмерима тржних центара је било много јефтиније да не постављају више прозора окренутих ка споља јер би то појефтинило гријање и хлађење великог простора. р

Трошкови енергије су обично други највећи оперативни трошак за трговце на мало послије трошкова рада.

Извор: Бренд магазин

Припремила редакција Компас инфо
Повезани чланци:

Портал Компас Инфо посебну пажњу посвећује темама које се тичу друштва, економије, вере, културе, историје, традиције и идентитета народа који живе у овом региону. Желимо да вам пружимо објективан, балансиран и прогресиван поглед на свет око нас, као и да подстакнемо на размишљање, дискусију и деловање у правцу бољег друштва за све нас.