Шведски произвођач аутомобила „Волво“ у власништву кинеског Геелyја придружио се још неким брендовима који преиспитују своју електричну будућност.
Иако су међу првима показали спремност за електрификацију свог возног парка до 2030. године, чини се како се то ипак неће догодити. Ту причу намеравају одгодити за још неколико година. Све више размишљају о производњи хибридних аутомобила.
Извршни директор Волва Јим Роњан и даље вјерује у електрични погон. Али, признаје да постоји неуједначена брзину усвајања електричних возила у целом свету. Сматра како су хибриди “мост” који ће понудити купцима на путу у потпуну електрификацију. Другим речима, сматра како ће им требати више времена за потпуну електрификацију и како је 2030. година прерана за то.
Хибридну технологију Волво види као привремено одрживо решење које би требало задовољити потребе купаца док се глобално тржиште електричних аутомобила потпуно не развије. При томе мисле и на класичне и плаг-ин хибридне технологије. Тако да је за очекивати како би се у наредним годинама могли појавити такви модели.
Своју стратегију темеље на смањеном расту продаје властитих електричних аутомобила поготово на европском тржишту. Ово тржиште бележи најслабији раст у овој години, али и у САД-у те Кини. Чини се како Волво не успева пробити пут до својих купаца, но сматра како треба времена и да се развије инфраструктура у многим земљама. У ту причу су укомпонирали и геостратешке и геополитичке напетости као и неизвесну будућност субвенција за електричне аутомобиле које су већ укинуте у неким земљама.
Различита су мишљења о овоме потезу. Док једни тврде како Волво одустаје од своје преданости одрживости, други кажу како је ово флексибилан одговор на тржишну стварност у којем компанија жели остати релевантна у аутомобилској индустрији која се развија у новом смјеру. У компанији не сумњају у електричну будућност, само како би ипак хибридна возила могла одиграти кључну улогу у наредним годинама.