Турска је представила нови концепт првог турског носача авиона на којем ради Агенција за одбрамбену индустрију према чијем нацрту би турска бродоградилишта заједно са шпанским требала направити пловило дужине 300 метара.
Према нацрту овај носач авиона би требао бити већи од сваког европског пловила у овој класи чиме се наговештава жеља Турске да се снажније позиционира у Медитерану и околним морима.
Новопланирани носач који је неформално назван Милли Уçак Гемиси (МУГЕМ), биће до сада највећа турска поморска платформа домаће производње. Са дужином од 300 метара, драматично надмашује носач беспилотних летелица ТЦГ Анадолу, који је дуг приближно 232 метра.
Овај нови брод има за циљ да служи као плутајуће чвориште за авионе с фиксним крилима, хеликоптере проширујући поморски домет Турске далеко ван њене обале, пише Klix.
Процес развоја, према речима председника Агенције за одбрамбену индустрију (ССБ) Халука Гöргüна пројекат МУГЕМ се надовезује на успешну сарадњу са Шпанијом током раних фаза пројектовања војног брода ТЦГ Анадолу.
Носач авиона ће бити изграђен у домаћим бродоградилиштима у Истанбулу, јачајући турски концерн компанија у области бродоградње уз сарадњу са локалним одбрамбеним компанијама из војне индустрије.
Поређења ради, највећи активни европски носачи авиона попут француског Чарлса де Гауллеа или британске класе Queen Елизабет, имају дужину око 280 до 284 метра. Нови дизајн турског носача МУГЕМ не само да их надмашује, већ сигнализира и намеру да се ослободи искључиво регионалних ограничења.
Уколико дође до изградње овог носача његово присуство ће утицати на равнотежу снага у Црном мору у којем је руска поморска доминација нарушена губицима црноморске флоте у украјинско-руском рату.