Потрошња на оглашавање у претраживању засновано на вештачкој интелигенцији (АИ) требало би да порасте на скоро 26 милијарди долара до 2029. године, са нешто више од милијарду долара ове године у САД, због брзог усвајања технологије и софистициранијег циљања корисника, показали су данас подаци компаније Емаркетер.
Компаније које се ослањају на традиционалне огласе за претрагу засноване на кључним речима могле би да доживе пад прихода због растуће популарности огласа за претрагу заснованих на вештачкој интелигенцији, који нуде већу погодност и ангажовање за кориснике, према истраживачкој фирми. Гиганти претраживања попут компаније Google (ГООГ), у власништву компаније Alphabet, и компаније Бинг (МСФТ), компаније Microsoft, додали су могућности вештачке интелигенције како би се такмичили са четботовима као што су ChatGPT и Perplexity АИ компаније ОпенАИ, који корисницима пружају директне информације без потребе да кликћу на више резултата, преноси Ројтерс.
Компанија Apple (ААПЛ) истражује интеграцију могућности претраживања заснованих на вештачкој интелигенцији у свој прегледач Сафари, потенцијално се удаљавајући од свог дугогодишњег партнерства са компанијом Google.
Извештај је објављен док расте забринутост због тога што се корисници све више окрећу четботовима за конверзационо претраживање, а резултати претраге засновани на вештачкој интелигенцији могли би да преокрену пословне моделе неких компанија. Компанија за онлајн образовање Chegg је у мају саопштила да ће отпустити око 248 запослених како би смањила трошкове и поједноставила пословање, јер студенти користе алате засноване на вештачкој интелигенцији, укључујући ChatGPT, уместо традиционалних образовних платформи.
“Издавачи и други сајтови осећају штету од претраге засноване на вештачкој интелигенцији. Како губе саобраћај, видимо како се издавачи ослањају на претплате и плаћене уговоре о лиценцирању вештачке интелигенције како би повећали приходе“, рекла је аналитичарка Емаркетера, Минда Смајли.
Очекује се да ће потрошња на огласе за претрагу засноване на вештачкој интелигенцији чинити скоро један одсто укупне потрошње на огласе за претрагу ове године и 13,6 одсто до 2029. године у САД, према Емаркетеру.
Сектори као што су финансијске услуге, технологија, телекомуникације и здравство прихватају вештачку интелигенцију јер виде јасне предности у коришћењу технологије за побољшање својих рекламних стратегија, док је усвајање у малопродајној индустрији споро, наводи се у извештају.
Гугл је недавно најавио проширење могућности претраге засноване на вештачкој интелигенцији у сектор робе широке потрошње кроз побољшања у Гугл шопингу, преноси Танјуг.